Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorKarakaya, Müjde Derya
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:45Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:45Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499795
dc.description.abstractGünümüzdeki teknolojik yenilikler sayesinde cep telefonu gibi mobil araçların nüfus genelinde süratle yayılması pazarlamacılar için potansiyel müşterilere ulaşmada çok çeşitli fırsat ve rekabet ortamı yaratmıştır. Artık firmalar pazarlama stratejilerini geliştirirken bu mecrayı da dikkate almaktadırlar. Genellikle SMS, MMS ve mobil internet yollarıyla yapılan mobil reklamda tüm cep telefonlarının SMS alma ve gönderme özelliği taşıyor olması nedeniyle en çok tercih edilen yöntem SMS reklamlardır. Ancak bu mecranın etkin ve verimli olabilmesi için tüketicilerin bu tür reklamlara karşı tutumlarını tespit etmek önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu araştırmada üniversite öğrencilerinin SMS reklamlarına yönelik tutumları incelenirken sosyo-demografik özelliklerine göre SMS reklama ilişkin tutumları arasındaki farklılıkları da saptamak amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractThe quick penetration of mobile devices among the population thanks to the recent technological developments, created various opportunities and competition for the marketers to reach their potential customers. From now on, the companies also consider this medium while developing their marketing strategies. Even though mobile advertising can generally be done through SMS, MMS and mobile internet, the most preferred way is SMS due to the fact that all phones can receive and send text messages. Yet, in order for this medium to be effective, it has become important to detect the attitudes of consumers towards these ads. In this context, it is aimed to determine the differences in the attitudes of university students towards SMS ads with respect to their socio-demografic characteristics while also analyzing their attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin mobil reklamlara yönelik tutumları ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe attitudes of university students towards mobile advertising and a research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10020568
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353078
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess