Spor sponsorluğu sözleşmesinin hukuki niteliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sponsorluk, özellikle 1970 ve 1980'ler sonrası dünya çapında giderek büyüyen bir iletişim aracı olmuştur. Esas olarak, spor faaliyetleri ve organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ve sürdürülmesinde kilit rol oynayan sponsorluk, aynı zamanda hukuk alanında yeni bir sözleşme tipi olarak doğmuştur. Spor sponsorluğu sözleşmesi, herhangi bir genel veya özel kanunda tüm unsurları ve sonuçlarıyla birlikte düzenlenmemiştir. Yeni bir sözleşme tipi olarak bu sözleşmenin genel hukuki özellikleri ve objektif esaslı unsurlarının incelenmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, spor sponsorluğu sözleşmesinin hangi sözleşme türüne ait olduğu ortaya çıkarılmalıdır. Bu çalışma, spor sponsorluğunu yeni bir kavram ve sözleşme tipi olarak ele alırken, spor sponsorluğu sözleşmesinin hukuki olarak nitelendirmeyi amaçlamaktadır. Sponsorship, especially after 1970's and 1980's, has been a global developing communication instrument. Essentially sponsorship that is a key point to realize and remind the sport activities and organizations meantime arose as a new type of agreement in legal field. Sport sponsorship agreement was not enacted within its all elements and circumstances in any general or private code. As a new type of agreement, principal legal characteristic and objective essential elements of this agreement should be considered. Besides this, it should be established that which type of agreement sport sponsorship agreement reside in. While this thesis is dealing with sport sponsorship as a concept and new type of agreement, it aims to characterize legally the sport sponsorship agreement.
Collections