Çevreci ürünlerin rekabet gücüne etkisi ve akaryakıt sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz koşullarında küresel boyutta önem arz eden çevre sorunları, gelişen teknolojinin yaşamımıza getirdiği konfor yanında, bu gelişmenin doğaya ve çevreye verdiği kirlilik sebebiyle, her geçen gün hızla artmaktadır. Bu nedenle tüketiciler, ihtiyaçlarının karşılanmasına ek olarak, ürün veya hizmetin doğaya ve insana ne kadar zarar verdiği ile de ilgilenmeye başlamış ve bu doğal arayış, üreticileri; kaynakları etkin kullanmaya, doğa dostu ürünler üretmeye, geri dönüşüme uygun ambalaj ve ürün tasarımları geliştirmeye, çevre kirliliğini engelleyecek teknolojik sistemler kullanmaya yönlendirmektedir.Çevreye daha az zarar veren ürün ve düzenlemeler geliştirmek, üretim ve ar-ge aşamalarında yüksek maliyetlere katlanarak rekabet düzeyine olumsuz etki etmektedir. Diğer taraftan, çevre dostu ürünler üreterek doğaya saygılı tasarımlar geliştirmek, ulusal ve uluslararası piyasalarda yeni bir rekabet gücü kazandırmaktadır. Çalışmanın amacı; çevreci ürün ve faaliyetlere yönelen işletmelerin, bu faaliyetleri rekabet gücü elde etmek amaçlı gerçekleştirip gerçekleştirmedikleri ve işletmelerin çevrecilik anlayışını bir rekabet göstergesi olarak değerlendirip değerlendirmedikleri hakkında bilgi edinmektir.Anahtar kelimeler: Çevre Sorunları, Çevreci Ürün, Yeşil Tüketici, Yeşil Pazarlama, Rekabet, Rekabet Gücü, Rekabet Stratejileri Nowadays, beyond the developed technologies bring comfort into our lives, those improvements negatively affect the nature and that's why environmental problems are becoming globally important and increasing gradually. For this reason, consumers are thinking around the products environmental dimensions and their effects on nature, beyond their expectations get met. This perception is leading producers to produce green products and services, to create environmental friendly applications and to use technological systems that prevent the nature pollution. Improving more susceptible and less defacer applications and products for the nature conservation, require to bear high costs at the production and R&D stages so that competition levels affect negatively. Otherwise, developing environmental friendly products provide to gain competitive advantage at national and international markets. Therefore, the aim of the study is; getting information about companies that prefer to produce green product and applications whether they implement those activities for gaining competitive advantage or not and whether they evaluate the perception of environmentalism as an competitive advantage indicator or not.Keywords: Environmental Issues, Green Products, Green Consumers, Green Marketing, Competition, Competitiveness, Competitive Strategies
Collections