Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorKölemen, Özge
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:34Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:34Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499747
dc.description.abstractGünümüz koşullarında küresel boyutta önem arz eden çevre sorunları, gelişen teknolojinin yaşamımıza getirdiği konfor yanında, bu gelişmenin doğaya ve çevreye verdiği kirlilik sebebiyle, her geçen gün hızla artmaktadır. Bu nedenle tüketiciler, ihtiyaçlarının karşılanmasına ek olarak, ürün veya hizmetin doğaya ve insana ne kadar zarar verdiği ile de ilgilenmeye başlamış ve bu doğal arayış, üreticileri; kaynakları etkin kullanmaya, doğa dostu ürünler üretmeye, geri dönüşüme uygun ambalaj ve ürün tasarımları geliştirmeye, çevre kirliliğini engelleyecek teknolojik sistemler kullanmaya yönlendirmektedir.Çevreye daha az zarar veren ürün ve düzenlemeler geliştirmek, üretim ve ar-ge aşamalarında yüksek maliyetlere katlanarak rekabet düzeyine olumsuz etki etmektedir. Diğer taraftan, çevre dostu ürünler üreterek doğaya saygılı tasarımlar geliştirmek, ulusal ve uluslararası piyasalarda yeni bir rekabet gücü kazandırmaktadır. Çalışmanın amacı; çevreci ürün ve faaliyetlere yönelen işletmelerin, bu faaliyetleri rekabet gücü elde etmek amaçlı gerçekleştirip gerçekleştirmedikleri ve işletmelerin çevrecilik anlayışını bir rekabet göstergesi olarak değerlendirip değerlendirmedikleri hakkında bilgi edinmektir.Anahtar kelimeler: Çevre Sorunları, Çevreci Ürün, Yeşil Tüketici, Yeşil Pazarlama, Rekabet, Rekabet Gücü, Rekabet Stratejileri
dc.description.abstractNowadays, beyond the developed technologies bring comfort into our lives, those improvements negatively affect the nature and that's why environmental problems are becoming globally important and increasing gradually. For this reason, consumers are thinking around the products environmental dimensions and their effects on nature, beyond their expectations get met. This perception is leading producers to produce green products and services, to create environmental friendly applications and to use technological systems that prevent the nature pollution. Improving more susceptible and less defacer applications and products for the nature conservation, require to bear high costs at the production and R&D stages so that competition levels affect negatively. Otherwise, developing environmental friendly products provide to gain competitive advantage at national and international markets. Therefore, the aim of the study is; getting information about companies that prefer to produce green product and applications whether they implement those activities for gaining competitive advantage or not and whether they evaluate the perception of environmentalism as an competitive advantage indicator or not.Keywords: Environmental Issues, Green Products, Green Consumers, Green Marketing, Competition, Competitiveness, Competitive Strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevreci ürünlerin rekabet gücüne etkisi ve akaryakıt sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeEffects of environmentalist products on competitiveness and a research at fuel sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmEco-sensivite products
dc.subject.ytmGreen product
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetitive power
dc.subject.ytmFuel oil
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.identifier.yokid10024328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366638
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess