Pazarlama 3.0 açısından kurumsal sosyal sorumluluk algısının müşteri tatmini ve müşteri sadakatiyle ilişkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlama; küresel kültür, teknoloji ve iş hayatındaki gelişmeler doğrultusunda evrim geçirdikçe, pazarlama uygulamaları da çağın gerekliliğine uygun hale gelmektedir. Bu gelişmeler ışığında insanı merkeze alan Pazarlama 3.0 felsefesi ortaya çıkmıştır. Pazarlama 3.0 temel bileşenleri olan katılım ve işbirliğine dayalı pazarlama çağı, küreselleşme paradoksu çağı ve kültürel pazarlama, yaratıcı toplum çağı ve insan ruhu pazarlaması olan, yeni çağın getirdiği bir felsefedir. Bu çalışmada Pazarlama 3.0'ın yükselişiyle önemini artıran kurumsal sosyal sorumluluğun müşteri tatmini ve müşteri sadakati ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim ve kişisel gelir gibi demografik özelliklere göre kurumsal sosyal sorumluluk algısının farklılık gösterip göstermediği de araştırılmaktadır. As marketing evolves because of the developments in global culture, technology and the business world, marketing applications are also being adopted according to every era. In the light of these developments, Marketing 3.0 philosophy that takes human as a center point emerged. Marketing 3.0 is a philosophy whose cornerstones are the age of participation and collaborative marketing, the age of globalization paradox and cultural marketing and the age of creative society and human spirit marketing and it is brought by new era. In this study, corporate social responsibility whose importance has increased with the rise of Marketing 3.0 and its relationship with customer satisfaction and customer loyalty is aimed to be researched. It is also researched whether there is any difference between perception of corporate social responsibility according to demographics such as gender, marital status, education, age and monthly personal income.
Collections