Show simple item record

dc.contributor.advisorPirtini, Serdar
dc.contributor.authorKöse, Şirin Gizem
dc.date.accessioned2020-12-30T08:29:39Z
dc.date.available2020-12-30T08:29:39Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499507
dc.description.abstractPazarlama; küresel kültür, teknoloji ve iş hayatındaki gelişmeler doğrultusunda evrim geçirdikçe, pazarlama uygulamaları da çağın gerekliliğine uygun hale gelmektedir. Bu gelişmeler ışığında insanı merkeze alan Pazarlama 3.0 felsefesi ortaya çıkmıştır. Pazarlama 3.0 temel bileşenleri olan katılım ve işbirliğine dayalı pazarlama çağı, küreselleşme paradoksu çağı ve kültürel pazarlama, yaratıcı toplum çağı ve insan ruhu pazarlaması olan, yeni çağın getirdiği bir felsefedir. Bu çalışmada Pazarlama 3.0'ın yükselişiyle önemini artıran kurumsal sosyal sorumluluğun müşteri tatmini ve müşteri sadakati ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim ve kişisel gelir gibi demografik özelliklere göre kurumsal sosyal sorumluluk algısının farklılık gösterip göstermediği de araştırılmaktadır.
dc.description.abstractAs marketing evolves because of the developments in global culture, technology and the business world, marketing applications are also being adopted according to every era. In the light of these developments, Marketing 3.0 philosophy that takes human as a center point emerged. Marketing 3.0 is a philosophy whose cornerstones are the age of participation and collaborative marketing, the age of globalization paradox and cultural marketing and the age of creative society and human spirit marketing and it is brought by new era. In this study, corporate social responsibility whose importance has increased with the rise of Marketing 3.0 and its relationship with customer satisfaction and customer loyalty is aimed to be researched. It is also researched whether there is any difference between perception of corporate social responsibility according to demographics such as gender, marital status, education, age and monthly personal income.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama 3.0 açısından kurumsal sosyal sorumluluk algısının müşteri tatmini ve müşteri sadakatiyle ilişkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeFrom the point of marketing 3.0, the relationship between perception of corporate social responsibility, customer satisfaction and customer loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10061642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393145
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess