A classroom experiment on story-based teaching with young learners with a focus on vocabulary retention and students` reflections
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın konusu, hikâye tabanlı ders ve normal ders gören çocukların kelimebilgi puanlarını karşılaştırarak onların kelime öğrenimlerinde anlamlı bir fark olupolmadığını görmek ve öğrencilerin hikâye tabanlı öğretim konusundaki tepkilerinibulmaktı.Bu çalışma için örneklem grubu uygunluk ölçütüne göre seçilen ve kontrol vedeney grubu olarak ikiye ayrılan 32 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmuştur. Üçhaftalık uygulama boyunca, kontrol grubu her zamanki normal İngilizce derslerinigörmeye devam ederken deneysel grup hikâye tabanlı ders görmüştür.Veriler kaynak taramaya dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kelimetestleri, anket ve mülakat yoluyla toplanmıştır ve bu veri toplama araçları iki dil öğretmenive bir akademisyen tarafından incelenmiştir. Benzer olarak, veri analizi de her iki dersin debir dereceye kadar anlaşılır olduğunu göstermiştir. Ne var ki, bulgular hikâye tabanlıöğretimin öğrencilerin öğrenim davranışlarını etkileyen duyuşsal faktörleri daha çokdikkate aldığını doğrulamıştır.Çalışmanın sonuçları, normal dersin ve hikâye tabanlı dersin öğrencilerin kelimekazanımları ve kelime hatırlama düzeyleri üzerindeki etkisinin benzer olduğunugöstermiştir. Mülakat bulguları, başarı olarak daha zayıf olan öğrencilerin normal dersteyanlış yapma korkusuyla sessiz kaldıkları ama hikâye tabanlı derste başarısızlık korkusuolmaksızın içinde bulundukları grubun bir üyesi olarak davrandıkları yönündeki eğilimeişaret etmiştir. Diğer taraftan, daha başarılı öğrenciler ise hikâye tabanlı derste daha iyihissetmekle beraber, `duyuşsal filtre'lerinin her iki derste de düşük olduğunu belirtiler.Hem öğrencilerin tepkileri hem de araştırmacının gözlemleri hikâye tabanlı dersin en gözebatan unsurunun bu tür dersin sağladığı öğrenme zevki olduğunu göstermiştir. The concern of the present study was to see whether there was significantdifference between vocabulary learning of young learners instructed through story-basedand mainstream lessons by comparing their vocabulary knowledge scores, and to find outstudents? reflection on story-based lessons.The sample group for this study consisted of 32 primary school students chosen outof convenience and divided into two as control and experimental groups. During thetreatment of three weeks, experimental group was instructed through story-based Englishlessons while the control group received their usual mainstream English lessons.After the piloting work, data were collected through vocabulary tests,questionnaire, and interviews that were developed by the researcher based on the literaturereviewed.Results of the study revealed that both story-based lessons and the mainstreamlessons had comparable effects on vocabulary attainment and vocabulary retention of thestudents. Similarly, analysis of the data also revealed that both lessons werecomprehensible to some extent. However, findings confirmed that story-based teachingmuch more catered for affective factors that influence learning behaviour of the students.Evidence from the interviews indicated a tendency for low achievers to stay silent becauseof anxiety of failure in the mainstream but to act as a member of the group without any fearof failure in the story-based lessons. On the other hand, high achievers expressed to havelow affective filters in both lessons in addition to feeling better in story-based lessons.Both the reflections of students and systematic observations of the researcher confirmedthat the most outstanding element of story-based lessons was the enjoyment of learningthat this type of lesson provided.
Collections