Show simple item record

dc.contributor.advisorKayaoğlu, Mustafa Naci
dc.contributor.authorSolak, Öner
dc.date.accessioned2020-12-30T07:45:15Z
dc.date.available2020-12-30T07:45:15Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491055
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu, hikâye tabanlı ders ve normal ders gören çocukların kelimebilgi puanlarını karşılaştırarak onların kelime öğrenimlerinde anlamlı bir fark olupolmadığını görmek ve öğrencilerin hikâye tabanlı öğretim konusundaki tepkilerinibulmaktı.Bu çalışma için örneklem grubu uygunluk ölçütüne göre seçilen ve kontrol vedeney grubu olarak ikiye ayrılan 32 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmuştur. Üçhaftalık uygulama boyunca, kontrol grubu her zamanki normal İngilizce derslerinigörmeye devam ederken deneysel grup hikâye tabanlı ders görmüştür.Veriler kaynak taramaya dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kelimetestleri, anket ve mülakat yoluyla toplanmıştır ve bu veri toplama araçları iki dil öğretmenive bir akademisyen tarafından incelenmiştir. Benzer olarak, veri analizi de her iki dersin debir dereceye kadar anlaşılır olduğunu göstermiştir. Ne var ki, bulgular hikâye tabanlıöğretimin öğrencilerin öğrenim davranışlarını etkileyen duyuşsal faktörleri daha çokdikkate aldığını doğrulamıştır.Çalışmanın sonuçları, normal dersin ve hikâye tabanlı dersin öğrencilerin kelimekazanımları ve kelime hatırlama düzeyleri üzerindeki etkisinin benzer olduğunugöstermiştir. Mülakat bulguları, başarı olarak daha zayıf olan öğrencilerin normal dersteyanlış yapma korkusuyla sessiz kaldıkları ama hikâye tabanlı derste başarısızlık korkusuolmaksızın içinde bulundukları grubun bir üyesi olarak davrandıkları yönündeki eğilimeişaret etmiştir. Diğer taraftan, daha başarılı öğrenciler ise hikâye tabanlı derste daha iyihissetmekle beraber, `duyuşsal filtre'lerinin her iki derste de düşük olduğunu belirtiler.Hem öğrencilerin tepkileri hem de araştırmacının gözlemleri hikâye tabanlı dersin en gözebatan unsurunun bu tür dersin sağladığı öğrenme zevki olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe concern of the present study was to see whether there was significantdifference between vocabulary learning of young learners instructed through story-basedand mainstream lessons by comparing their vocabulary knowledge scores, and to find outstudents? reflection on story-based lessons.The sample group for this study consisted of 32 primary school students chosen outof convenience and divided into two as control and experimental groups. During thetreatment of three weeks, experimental group was instructed through story-based Englishlessons while the control group received their usual mainstream English lessons.After the piloting work, data were collected through vocabulary tests,questionnaire, and interviews that were developed by the researcher based on the literaturereviewed.Results of the study revealed that both story-based lessons and the mainstreamlessons had comparable effects on vocabulary attainment and vocabulary retention of thestudents. Similarly, analysis of the data also revealed that both lessons werecomprehensible to some extent. However, findings confirmed that story-based teachingmuch more catered for affective factors that influence learning behaviour of the students.Evidence from the interviews indicated a tendency for low achievers to stay silent becauseof anxiety of failure in the mainstream but to act as a member of the group without any fearof failure in the story-based lessons. On the other hand, high achievers expressed to havelow affective filters in both lessons in addition to feeling better in story-based lessons.Both the reflections of students and systematic observations of the researcher confirmedthat the most outstanding element of story-based lessons was the enjoyment of learningthat this type of lesson provided.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA classroom experiment on story-based teaching with young learners with a focus on vocabulary retention and students` reflections
dc.title.alternativeHikaye tabanlı öğretim yoluyla çocuklara yabancı dil öğretimi, kelime öğrenme ve hatırlama düzeyine etkisi ve öğrencilerin bu deneyim hakkındaki düşünceleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9000781
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210770
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineUygulamalı Dil Bilimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess