Dolaşımdaki sanatçının günlük yaşamı sosyal beden olarak deneyimlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Dolaşımdaki Sanatçının Günlük Yaşamı Sosyal Beden Olarak Deneyimlemesi? başlıklı bu çalışma, gündelik yaşantıdaki dolaşımın sanat olabileceğini öne sürer. Tezin amacı, sanatın ve dolaşımın (seyahat, göç, günlük gezinti, küreselleşme vs.) hangi kavram ve biçimler etrafında bir bütün oluşturabileceğini ortaya koymaktır. Dolaşım kavramını sosyal beden üzerinden tanımlayabilmek için toplumun dolaşım bağlamında dinamiklerinin bilinmesi gerekir. Tezin çerçevesini çizen bölümler dolaşım kavramını tanımlayacak ve dolaşım kavramının toplumsal süreçte aldığı halleri açıklayacak şekilde oluşturulmuştur. Yaşanan toplumsal süreçte sanatçının dolaşım kavramı çerçevesinde girmiş olduğu sosyallik formları tarihsel, sosyolojik, felsefi ve psikolojik durum saptamalarıyla anlatılmıştır.İlk bölüm sanatçının dolaşım halinde olan, imge toplayan ve yansıtan sosyal beden olmasıyla başlamıştır. Dolaşımdaki sanatçının sosyal beden olarak oluşturduğu Flaneur, Dandy, Bohem gibi sosyallik formları bu bölümde işlenmiştir. İkinci bölümde göç ve seyahat kavramlarının sanatçıda yansımaları araştırılmıştır. Üçüncü bölüm dolaşım kavramının sanatta yansımaları olan 1950 öncesi Dada, Sürrealizm, 1950 sonrası Fluxus, Sitüasyonist Enternasyonal, Kavramsal Sanat akımlarıyla açıklanmış ve 2000 sonrasında özellikle küreselleşmeyle birlikte bir zorunlulukmuş gibi görünen dolaşım kavramı irdelenmiştir. Son bölümde ?Dolaşımdaki Sanatçının Günlük Yaşamı Sosyal Beden Olarak Deneyimlemesi? konu başlığının Türkiye'deki yansımaları ve sanatta ortaya çıkışı Türkiye gözünden sanatçılar ile örneklendirilmiştir. This study, named as ?Artist in Circulation Experiencing Daily Life as Social Body?, puts that circulation in daily life can be art. Purpose of this dissertation is to execute that art and circulation (journey, migration, daily excursion, globalisation etc.) generate a complement around which concept and form. Sections that frame the dissertation has been made as defining circulation concept and situations of circulation during social process. Sociality forms, that the artist has been entered within circulation concept during social process hapenning, have been explained with historical, sociologic, philosophical and psychological situation fixings.First section has begun with the artist that becomes social body in circulation, collecting and reflecting images. Sociality forms such as Flaneur, Dandy, Bohemia etc. that have been generated by artist as social body, have been examined in this section. Reflection of migration and journey concepts on artist has been searched in second section. Third section has been explained with Dada before 1950, Surrealism, Fluxus after 1950, Situationist International, Conceptional Art trends that are reflections of circulation concept and; circulation concept that is perceived as obligation after year 2000 especially with globalisation has been examined. In the last section, reflection of subject heading, that is ?Artist in Circulation Experiencing Daily Life as Social Body?, in Turkey and generation of it in art have been exemplified with artists from Turkey.
Collections