Show simple item record

dc.contributor.advisorOnur, Hakan
dc.contributor.authorSezer, Murat
dc.date.accessioned2020-12-30T07:35:16Z
dc.date.available2020-12-30T07:35:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488643
dc.description.abstract?Dolaşımdaki Sanatçının Günlük Yaşamı Sosyal Beden Olarak Deneyimlemesi? başlıklı bu çalışma, gündelik yaşantıdaki dolaşımın sanat olabileceğini öne sürer. Tezin amacı, sanatın ve dolaşımın (seyahat, göç, günlük gezinti, küreselleşme vs.) hangi kavram ve biçimler etrafında bir bütün oluşturabileceğini ortaya koymaktır. Dolaşım kavramını sosyal beden üzerinden tanımlayabilmek için toplumun dolaşım bağlamında dinamiklerinin bilinmesi gerekir. Tezin çerçevesini çizen bölümler dolaşım kavramını tanımlayacak ve dolaşım kavramının toplumsal süreçte aldığı halleri açıklayacak şekilde oluşturulmuştur. Yaşanan toplumsal süreçte sanatçının dolaşım kavramı çerçevesinde girmiş olduğu sosyallik formları tarihsel, sosyolojik, felsefi ve psikolojik durum saptamalarıyla anlatılmıştır.İlk bölüm sanatçının dolaşım halinde olan, imge toplayan ve yansıtan sosyal beden olmasıyla başlamıştır. Dolaşımdaki sanatçının sosyal beden olarak oluşturduğu Flaneur, Dandy, Bohem gibi sosyallik formları bu bölümde işlenmiştir. İkinci bölümde göç ve seyahat kavramlarının sanatçıda yansımaları araştırılmıştır. Üçüncü bölüm dolaşım kavramının sanatta yansımaları olan 1950 öncesi Dada, Sürrealizm, 1950 sonrası Fluxus, Sitüasyonist Enternasyonal, Kavramsal Sanat akımlarıyla açıklanmış ve 2000 sonrasında özellikle küreselleşmeyle birlikte bir zorunlulukmuş gibi görünen dolaşım kavramı irdelenmiştir. Son bölümde ?Dolaşımdaki Sanatçının Günlük Yaşamı Sosyal Beden Olarak Deneyimlemesi? konu başlığının Türkiye'deki yansımaları ve sanatta ortaya çıkışı Türkiye gözünden sanatçılar ile örneklendirilmiştir.
dc.description.abstractThis study, named as ?Artist in Circulation Experiencing Daily Life as Social Body?, puts that circulation in daily life can be art. Purpose of this dissertation is to execute that art and circulation (journey, migration, daily excursion, globalisation etc.) generate a complement around which concept and form. Sections that frame the dissertation has been made as defining circulation concept and situations of circulation during social process. Sociality forms, that the artist has been entered within circulation concept during social process hapenning, have been explained with historical, sociologic, philosophical and psychological situation fixings.First section has begun with the artist that becomes social body in circulation, collecting and reflecting images. Sociality forms such as Flaneur, Dandy, Bohemia etc. that have been generated by artist as social body, have been examined in this section. Reflection of migration and journey concepts on artist has been searched in second section. Third section has been explained with Dada before 1950, Surrealism, Fluxus after 1950, Situationist International, Conceptional Art trends that are reflections of circulation concept and; circulation concept that is perceived as obligation after year 2000 especially with globalisation has been examined. In the last section, reflection of subject heading, that is ?Artist in Circulation Experiencing Daily Life as Social Body?, in Turkey and generation of it in art have been exemplified with artists from Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDolaşımdaki sanatçının günlük yaşamı sosyal beden olarak deneyimlemesi
dc.title.alternativeArtist in circulation experiencing daily life as social body
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmActivities of daily living
dc.subject.ytmBody sociology
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmDaily life
dc.identifier.yokid375382
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270802
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess