Search
Now showing items 1-10 of 12
Futbol endüstrisinde taraftarların hedonik tüketim davranışlarının sosyo-kültürel özellikler açısından incelenmesi: Trabzon ilinde bir uygulama
(2021-05-03)
Günümüzde tüketicilerin ürün ve hizmet değerlendirmelerinde mantıksal karar vermenin yanında duygusal yaklaşımların da ön plana çıkması, ürünlerin sadece fonksiyonlarına ve sağladıkları faydalara değil aynı zamanda soyut, ...
Kırgızistan vatandaşları açısından Türkiye tekstil ve hazır giyim sektöründe pazarlama karması üzerinde müşteri memnuniyeti araştırması
(2021)
Günümüzdeki globalleşme ve küreselleşme neticesinde pazarların büyümesi işletmelerin pazarda yerin bula bilmesi, kar elde etmesi ve hedeflediği pazarda rekabete karşı dura bilmesi için ilk önce müşterilerin memnuniyetine ...
İnternette yayınlanan sosyal içerikli reklamlar ile kişilerin demografik özellikleri ve internet kullanma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler
(2021)
Toplumsal farkındalık yaratmak amacı taşıyan reklamlar sosyal içerikli reklamlar olarakadlandırılmaktadır. Sosyal içerikli reklamlar tarihi oldukça eskilere dayanan içerikler olmak ilebirlikte dijitalleşme ile ulaştığı ...
Gıda sektöründe, tüketicilerin plansız satın alma davranışları sonrası memnuniyet düzeyleri: Trabzon ilinde bir uygulama
(2021-05-03)
Tüketimin her geçen gün artmasıyla birlikte, tüketicilerin istekleri ve ihtiyaçları da artış göstermektedir. Günümüzde tüketiciler günlük ihtiyaçlarının yanı sıra, ani bir dürtüyle gelen satın alma isteğiyle, ihtiyacı ...
Elektronik ticaret yoluyla transfer fiyatlandırması
(2021-05-03)
Küreselleşme süreciyle birlikte birden fazla ülkede faaliyet gösteren çok uluslu şirketlerin yaygınlaşması, bu şirketlerin ticari işlemleri sonucunda ödedikleri vergileri minimum düzeye indirmek suretiyle temel amaçları ...
Omnichannel pazarlama anlayışı ile hazır giyim sektöründe tüketicilerin, beş a üzerindeki tutum ve davranışlarının incelenmesi
(2021)
Tüketiciler ile markaların etkileşme girdikleri kanalların her geçen gün artması ile birlikte, işletmelerin demografik özelliklerine göre tüketicilerin tercih ettiği kanalları daha iyi anlaması gerekmektedir. Müşteri yolu ...
Bankaların para üretim süreci: Kısmi rezerv sistemi üzerine bir animasyon çalışması
(2021)
Bankaların finansal sistemdeki rolü ve fonksiyonları, hem mali politikalar hem para politikaları hem de devlet politikalarını etkilediği için önem arz etmektedir. Bankaların borç (kredi) verirken, bünyesindeki mevcut ...
Yeşil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
(2021)
Otelcilik sektöründe uygulanan yeşil veya çevre dostu uygulamalar tüm dünyada gelişme göstermektedir. Otel müşterileri çevre sorunları konusunda daha bilinçli hale gelmekte ve yalnızca ihtiyaçlarını karşılayan değil, aynı ...
Türk işletme gruplarının doğrudan yabancı yatırım faaliyetlerinde sosyal ağ yapılarının rolü
(2021)
Bu çalışmanın temel amacı, Türk işletme gruplarının sahip oldukları ağ yapılarının doğrudan yabancı yatırım kararları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla işletme grubu düzeyinde sosyal ağ yapısının (merkezilik ve ...
Turistik otel seçiminde ağızdan ağıza pazarlamanın etkisi: Trabzon ilinde bir uygulama
(2021)
Ağızdan ağıza pazarlama özellikle son yıllarda pazarlama literatüründe sıklıkla yer alan bir kavram haline gelmiştir. Günümüzde ağızdan ağıza pazarlama, tüketicilerin tercihlerini etkileyen en önemli faaliyetlerden biridir. ...