Maçka-Gürgenağaç (Trabzon) yeni yol şevlerinin duraylılık açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Trabzon -Gümüşhane arasında açılmakta olan yeni devlet karayolu güzergahında, Maçka-Gürgenağaç mahallesi arasında kalan yeni yol şevlerindeki olabilecek kitle hareket türleri belirlenmiş ve steorografik izdüşüm yöntemiyle duraylılık analizleri yapılarak, şevlerin güvenlik kat sayıları bulunmuştur. Her şeve ait duraylılık analizleri sonuçları çizel geler halinde verilmiştir. Yol güzergahmdaki kayaçların Fiziksel, Mekanik, Elastik ve Jeolojik özelliklerinin saptanması için arazide ve laboratuvarda kayaç örnekleri üzerinde deneyler yapılmıştır. Yol güzergahmdaki kayaçlar değişik açılardan, mühendislik amaçları için sınıflandırılmış ve bu sınıf lamalara göre çalışma alanındaki kayaçlar, çok çatlaklı, orta kaliteli, yüksek dirençli ve orta modül oranlı olduğu anlaşılmıştır. Süreksizlik yüzeylerinin pürüzlü-dalgalanmalı olduğu görülmüştür. Fiziksel, Mekanik, Elastik özellikleri saptanarak çizelgeler halinde verilmiştir. The purpose of this work, mass motion types that may possibly develop on the slopes of a division between Maçka and Gürgenağaç village of the newly constructed state roate between Trabzon and Gümüşhane and anlyzing ttabilities by stereographic projection techngue the safety cofficients of the slope have been determined, Resutls of stability analyses for each slope are give in tables. Under the light of the stability analyses, the reguired precoutions are proposed. The route of the road rocks, samples have experimentally been studied both in the field and laboratory for determining the physical, mechanical, elastic and certain geological features of rocks. According to results obtained from the experiments the rocks has been classified for various engineering purposes and it has been found by this classification, that the rocks, clase jointed and is of guality, high strength and avarage modulus retio. It has been seen that the discontinuity surfeces are rough. Physical mechanical and elastic caharacteri sties of rocks on the of the road have been searched and shown in tables.
Collections