Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan, Fikret
dc.contributor.authorKorkmaz, Turgut
dc.date.accessioned2020-12-30T07:29:19Z
dc.date.available2020-12-30T07:29:19Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2019-05-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487471
dc.description.abstractBu çalışmada Trabzon -Gümüşhane arasında açılmakta olan yeni devlet karayolu güzergahında, Maçka-Gürgenağaç mahallesi arasında kalan yeni yol şevlerindeki olabilecek kitle hareket türleri belirlenmiş ve steorografik izdüşüm yöntemiyle duraylılık analizleri yapılarak, şevlerin güvenlik kat sayıları bulunmuştur. Her şeve ait duraylılık analizleri sonuçları çizel geler halinde verilmiştir. Yol güzergahmdaki kayaçların Fiziksel, Mekanik, Elastik ve Jeolojik özelliklerinin saptanması için arazide ve laboratuvarda kayaç örnekleri üzerinde deneyler yapılmıştır. Yol güzergahmdaki kayaçlar değişik açılardan, mühendislik amaçları için sınıflandırılmış ve bu sınıf lamalara göre çalışma alanındaki kayaçlar, çok çatlaklı, orta kaliteli, yüksek dirençli ve orta modül oranlı olduğu anlaşılmıştır. Süreksizlik yüzeylerinin pürüzlü-dalgalanmalı olduğu görülmüştür. Fiziksel, Mekanik, Elastik özellikleri saptanarak çizelgeler halinde verilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this work, mass motion types that may possibly develop on the slopes of a division between Maçka and Gürgenağaç village of the newly constructed state roate between Trabzon and Gümüşhane and anlyzing ttabilities by stereographic projection techngue the safety cofficients of the slope have been determined, Resutls of stability analyses for each slope are give in tables. Under the light of the stability analyses, the reguired precoutions are proposed. The route of the road rocks, samples have experimentally been studied both in the field and laboratory for determining the physical, mechanical, elastic and certain geological features of rocks. According to results obtained from the experiments the rocks has been classified for various engineering purposes and it has been found by this classification, that the rocks, clase jointed and is of guality, high strength and avarage modulus retio. It has been seen that the discontinuity surfeces are rough. Physical mechanical and elastic caharacteri sties of rocks on the of the road have been searched and shown in tables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeoloji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectGeological Engineeringen_US
dc.titleMaçka-Gürgenağaç (Trabzon) yeni yol şevlerinin duraylılık açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-10
dc.contributor.departmentJeoloji Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid4227
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid4227
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess