Artvin yöresinde bölmeden çıkarma çalışmalarında kollar K 300 kısa mesafeli orman hava hattının teknik ve ekonomik yönden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Orman ürünlerinin taşınmasını iki ana safhada gerçekleştirmek mümkündür. Bunlardan birinci safhayı kesim yerinden istif yerlerine ya da ana depolara kadar olan taşıma, yani bölmeden çıkarma ya da tali taşıma safhası, ikinci safhayı da istif yerlerinden ya da ana depolardan satış depolarına ve fabrikalara kadar olan taşıma yani ana taşıma safhası teşkil etmektedir Ormancılık üretim çalışmaları sırasında bölmeden çıkarma en zor ve en pahalı olan aşamadır. Artvin yöresinde orman alanlarının genellikle yüksek ve çok dağlık arazide yer alması, bölmeden çıkarma probleminin çözümünü oldukça güçleşmektedir. İncelemeler Artvin Orman İşletme Müdürlüğüne bağlı Ortaköy İşletme Şefliği sınırlan içinde Hamamlı, Taşlıca İşletme Şefliği sınırları içinde Salelet Tepe ve Kuvabt ve Saçinka İşletme Şefliği sınırları içinde Beşağıl üretim alanlarında yapılmıştır. Ortalama verimler ibreli tomruk taşınmasında 4.997 m3/saats yapraklı tomruk taşınmasında 4.755 m3/saat ve yakacak odun taşınmasında 6.60 ster/saat (4.620 nrVsaat) olarak beMenmiştir. Ayrıca maliyetler ibreli tomruk taşınmasında 6.642 $/m3, yapraklı tomruk taşınmasında 6.860 $/m3 ve yakacak odun taşınmasında ise 5.321 $/ster (7.048 $/m3) olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak; Artvin yöresinde özellikle aralama kesimlerinde Koller K 300 kısa mesafeli mobil vinçli hava hattı ile ibreli tomrukların bölmeden çıkarılması, yapraklı tomrukların bölmeden çıkarılmasından daha verimli ve ekonomik bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Koller K 300 kısa mesafeli hava hattı, Artvin yöresi, bölmeden çıkarma, dağlık arazi, verimlilik VI The method used in transportation of raw forest products can be performed in two phases. The first phase is called ` the minor transportation` which is the extraction and hauling of the logs from the felling areas to the landings and intermediate depots. The second phase is `the major transportation`. This phase covers the hauling operation from landings and intermediate depots to the log yards or the mill yards. The forestry transportation of harvested woods from compartments is the most difficult and the most expensive operation. Since forests are generally located on high and steep slopes of mountainous area in Artvin province extraction from compartment is extremely difficult procedure. The studies were carried out in the harvesting areas of Salelet Tepe and Kuvabt in forest District of Taşlıca, Beşağıl in Forest District of Saçinka and Hamamlı in Forest District of Ortaköy. It was determined that the productivity values were 4.997 m3/hour, 4.755 m3/hour 6.60 ster/hour (4.620 m3/saat) in transportation of softwood, hardwood and firewood respectively. Furthermore cost of transportation from compartment was calculated 6.642 $/m3 in transportation of softwood. The same values are 6.860 $/ m3 in transportation of hardwood and 5.321 $/ ster (7.048$/m3) in transportation of firewood. In conclusion hard woods which transported from compartment by the short distance Roller K 300 with mobile winch skyline system would be considered more productive and economic than soft woods in thinning areas for the Artvin region.Key Words: Short distance Roller K 300 yarder, Artvin region, transport of compartment, maintains area, productivity vn
Collections