Gözenekli silisyum tabanlı yakıt pili membranı üretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, p++ (0,001-0,005 Ωcm) tipi numunenin, iki farklı aktif yüzey alanı için HF tabanlı çözeltide geleneksel elektrokimyasal anodik dağlama üretim tekniği kullanılarak, farklı akım yoğunluklarının uygulanması ile oluşturulan tabakalı bir yapı ile gözenekli silikon üretimleri yapılmıştır. Üretimi yapılan gözenekli silikonların proton ileten membran olarak kullanımını incelemek amacıyla EIS ve yakıt geçiş testi amacıyla elektrik alan uygulanmaksızın akımın zamana karşı değişimi ve Ph ölçümleri alınmıştır. Son olarak tarafımızdan tasarlanıp tedariği sağlanan örnek bir µDMFC hücresi içinde hem üretilmiş olan gözenekli silikon membranların hem de ticari olarak en çok tercih edilen proton ileten membran olan Nafyon® 212 membranın yakıt pili performanslarının karşılaştırılması yapılmıştır. Yapılan karşılaştırmalar sonucunda aktif yüzey alanındaki artışın, yakıt pili performansında artış sağlamasına rağmen yakıt geçişini de hızlandırdığı belirlenmiştir. Elde edilen verilerden, Nafyon membranın gözenekli silikon membrana üstünlükleri belirlenmiştir. Ancak yakıt pili performansını olumlu yönde oldukça etkileyen parametrelerden biri olan yüksek sıcaklık şartlarına uyumlu olan gözenekli silikon membranın, mikro üretim yöntemleriyle kolaylıkla üretilebilmesi avantajından da faydalanılarak, yüksek sıcaklık uygulamalarında kullanılabilen alternatif bir membran olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gözenekli silikon, Proton ileten Membran, µDMFC In this study, p ++ (0.001-0.005 Ωcm) type samples were made by using a traditional electrochemical anodic etching production technique in HF based solution for two different active surface areas, and a porous silicon production was made by a layer structure formed by application of different current densities. In order to investigate the use of porous silicon as proton exchange membranes, time and energy measurements of the current without taking the electric field and EIS measurements were taken. Finally, we compared the fuel cell performances of the porous silicon membranes, which are designed and supplied by us, and the Nafion® 212 membrane, which is the most preferred proton conducting membrane, which is produced. As a result of the comparisons, it was determined that the increase in the active surface area accelerated the fuel passage despite an increase in fuel cell performance. From the obtained data, the superiority of the Nafion® membrane to the porous silicon membrane was determined. However, it is concluded that the porous silicon membrane, which is compatible with high temperature conditions, is one of the parameters that positively affect the fuel cell performance.Keywords: Porous silicon, Proton Exchange Membrane, µDMFC
Collections