Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.advisorAşıcı, Murat
dc.contributor.authorMataraci, Elvan
dc.date.accessioned2020-12-30T06:53:55Z
dc.date.available2020-12-30T06:53:55Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479819
dc.description.abstract109 8. Sınıftaki bireysel farklılıkların olması sınıf içinde farklı öğrenme durumları ortaya çıkar. Bunun için imlâ öğretiminde değişik metotların uygulanması başarıyı arttırabilir. 5.3. Özet Öğretimdeki verimsizlik nedenlerinin bilimsel süreçlerde incelenmesi çözüm önerilerinin yaşama geçirilmesi, imlâ ve noktalama öğretiminde istenilen başarıya ulaşabilmenin temel koşulu olarak görülür. Oysa, günümüzde veliler maddi ve manevi fedakarlıklarla eğitimden fayda sağlamak düşüncesiyle yola çıkmaktadırlar. Öğretmenlerin de çeşitli sebeplerle, öğretime hatta testlerle öğrencilerini sınavlara hazırlamaya ağırlık vermeleri, Türkçe Öğretimi içinde imlâ ve noktalama çalışmalarına gerekli zamanı ayırmak ve özen göstermekten uzaklaştırmıştır. Hal böyle olunca, `Gerçekleştirilen çaba sonunda eğitimden beklenen elde edilebiliyor mu? Türkçe dersinde öğrenme ne durumdadır? Türkçe dersi içinde yer alan imlâ ve noktalama becerisi ne durumdadır?` akla gelen sorularla böyle bir araştırmanın yapılması düşünülmüştür. Araştırma, `İlköğretim okullarında 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin imlâ ve noktalama beceri düzeyi nedir?` sorusuna cevap aramaya çalışmıştır. Bu araştırmanın literatürünün birinci bölümünde, imlâmızda yapılan değişiklikler ele alınmıştır. İkinci bölümde, imlâ ve noktalamanın tanımı, kuralları ve anlamaya katkısı gösterilmiştir. Üçüncü bölümde, dilin özelliklerinin imlâya nasıl yansıdığından bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde110 ise, imlâ ve noktalama öğretimi metotları anlatılmıştır. Uygulama kısmında ortaya konan problemin çözümü için dört ayrı değerlendirme formu geliştirilmiş ve hazırlanan formlar farklı kültürel çevrelerdeki öğrencilere uygulanmıştır. Örneklem grubunun büyüklüğü n=130 olarak alınmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı 1996-1997 öğretim yılında İstanbul İli Kadıköy İlçesi `ne bağlı Melahat Şefizade İlköğretim Okulu. Ümraniye Üçesi'ne bağlı Hekimbaşı Çiftliği İlkokulu ve Üsküdar İlçesi'ne bağlı Çengelköy İlköğretim Okulu'nun 5. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Uygulanan değerlendirme formları ile imlâ ve noktalama becerileri ölçülmüştür. Değerlendirme formlarından elde edilen verilere göre aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson Çarpım Momentler Katsayısı, Tek Boyutlu Varyans Analizi ve t-Testi hesaplamaları yapılmıştır. Uygulama sonunda, öğrencilerin imlâ ve noktalama beceri düzeyleri yetersiz bulunmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin imla ve noktalama işaretleriyle ilgili bilgi ve beceri düzeyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSpelling
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPunctuation marks
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid71857
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71857
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess