L enseignement du vocabulaire dans une classe de Fle
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı bir dili ögrenmek, o dilde iletisim kurabilmektir. Yabancı bir dildeiletisim kurabilmek için dil ögrenenin, söz konusu yabancı dile ait toplumsal vekültürel ögeleri tanımakla birlikte, dilin en önemli bilesenini olusturan ?dilselyapısını ve bu yapıya iliskin kuralları? yakından tanıması gerekir. Dilsel beceri,dinleme, konusma, okuma ve yazma gibi temel iletisimsel etkinliklerin yerinegetirilmesini ifade eder. Yabancı dil ögrenen bireyin dilsel becerisininkazandırılmasına yönelik en önemli bilesenlerden biri de sözcük ögretimidir.Çogu zaman egitmenler, ögrencilerin sözcük dagarcıgının yetersiz olmasından,dogru sözcükleri kullanmakta zorlanmalarindan,uygun sözcükleri yerli yerindekullanamamalarindan veya anlam bütünlügünü saglayamamalarındanyakınmaktadır. Dolayısıyla, tüm bu sorunlarının giderilmesi için sözcükögretimine agırlık verilmelidir. Bu baglamda egitimciler anlambiliminverilerinden yararlanabilir çünkü sözcük ögretimi ve tümce anlambiliminkonularını olusturur. Bir metin veya söylem içinde yabancı sözcüklerlekarsılasmak ögrenci açısından konu içeriginin anlasılmasını engeller ve bununsonucunda da dili ögrenmekte zorluklar yaratır.Buradaki calismamızın amacı, sözcük ögretiminin yabancı dil ögretimi içindekiönemini vurgulamak ve bu amaca hizmet etmek üzere bazı sınıf içi etkinliklerönermektir. Böylece, Yabancı dil ögrenenlerin sözcük dagarcıgınınzenginlestirilmesini, etkili iletisim düzeyine erismelerini hedefleyen egitimcilereısık tutmak isteriz. La présente thèse propose un examen approfondi de l'enseignement du vocabulaire dansune classe de Français langue étrangère. Selon une analyse théorique nous avons essayéde démontrer l?importance et la véritable place du vocabulaire. Fondé sur uneévaluation du vocabulaire et capable d'assurer l'application de la démarche choisie,nous avons proposé un procédé didactique et méthodologique. La première partie de lathèse est consacrée à démontrer l?importance du vocabulaire ainsi que les domainesdont il couvre. La deuxième partie s'engage à définir la place du vocabulaire dans lesméthodologies jusqu?à nos jours. La troisième partie propose des stratégiesd?apprentissage. La quatrième partie présente les classes préparatoires de l?Universitéde Marmara ainsi que le manuel avec un extrait de lexique auquel nous nous référons.La dernière partie réunit les propositions d?exercices et de jeux pédagogiquesnécessaires dans la pratique de l'enseignement du vocabulaire. De manière générale, cesanalyses nous ont conduit à revoir la place du vocabulaire dans l?apprentissage d?unelangue étrangère.
Collections