Show simple item record

dc.contributor.advisorDerkunt, Ümran
dc.contributor.authorDerici, Tülay
dc.date.accessioned2020-12-30T06:46:01Z
dc.date.available2020-12-30T06:46:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477601
dc.description.abstractYabancı bir dili ögrenmek, o dilde iletisim kurabilmektir. Yabancı bir dildeiletisim kurabilmek için dil ögrenenin, söz konusu yabancı dile ait toplumsal vekültürel ögeleri tanımakla birlikte, dilin en önemli bilesenini olusturan ?dilselyapısını ve bu yapıya iliskin kuralları? yakından tanıması gerekir. Dilsel beceri,dinleme, konusma, okuma ve yazma gibi temel iletisimsel etkinliklerin yerinegetirilmesini ifade eder. Yabancı dil ögrenen bireyin dilsel becerisininkazandırılmasına yönelik en önemli bilesenlerden biri de sözcük ögretimidir.Çogu zaman egitmenler, ögrencilerin sözcük dagarcıgının yetersiz olmasından,dogru sözcükleri kullanmakta zorlanmalarindan,uygun sözcükleri yerli yerindekullanamamalarindan veya anlam bütünlügünü saglayamamalarındanyakınmaktadır. Dolayısıyla, tüm bu sorunlarının giderilmesi için sözcükögretimine agırlık verilmelidir. Bu baglamda egitimciler anlambiliminverilerinden yararlanabilir çünkü sözcük ögretimi ve tümce anlambiliminkonularını olusturur. Bir metin veya söylem içinde yabancı sözcüklerlekarsılasmak ögrenci açısından konu içeriginin anlasılmasını engeller ve bununsonucunda da dili ögrenmekte zorluklar yaratır.Buradaki calismamızın amacı, sözcük ögretiminin yabancı dil ögretimi içindekiönemini vurgulamak ve bu amaca hizmet etmek üzere bazı sınıf içi etkinliklerönermektir. Böylece, Yabancı dil ögrenenlerin sözcük dagarcıgınınzenginlestirilmesini, etkili iletisim düzeyine erismelerini hedefleyen egitimcilereısık tutmak isteriz.
dc.description.abstractLa présente thèse propose un examen approfondi de l'enseignement du vocabulaire dansune classe de Français langue étrangère. Selon une analyse théorique nous avons essayéde démontrer l?importance et la véritable place du vocabulaire. Fondé sur uneévaluation du vocabulaire et capable d'assurer l'application de la démarche choisie,nous avons proposé un procédé didactique et méthodologique. La première partie de lathèse est consacrée à démontrer l?importance du vocabulaire ainsi que les domainesdont il couvre. La deuxième partie s'engage à définir la place du vocabulaire dans lesméthodologies jusqu?à nos jours. La troisième partie propose des stratégiesd?apprentissage. La quatrième partie présente les classes préparatoires de l?Universitéde Marmara ainsi que le manuel avec un extrait de lexique auquel nous nous référons.La dernière partie réunit les propositions d?exercices et de jeux pédagogiquesnécessaires dans la pratique de l'enseignement du vocabulaire. De manière générale, cesanalyses nous ont conduit à revoir la place du vocabulaire dans l?apprentissage d?unelangue étrangère.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleL enseignement du vocabulaire dans une classe de Fle
dc.title.alternativeYabancı dil olarak Fransızca sınıfında kelime bilgisinin öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9016661
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210287
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineFransızca Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess