Otistik bir çocuğun annesinin kaynaştırılmış oyun grupları modeline göre kurallı oyunlara yönelik rehberliğinin betimlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, otistik çocuğa sahip bir annenin çocuğuna sosyal becerileri kazandırmak için akranlar ile oyun etkinlikleri sırasında kullandığı stratejilerin betimlenmesidir.Araştırmanın deseni ?tek katılanlı niteliksel vak'a çalışmasıdır?. Araştırmaya katılanlar, otistik çocuğa sahip bir anne, üç akran, bir kardeş ve 9 yaşında otistik bir çocuktur. Araştırma verileri, saha notları, görüşmeler, odyo teyp ve video teyp kayıtları aracılığı ile toplanmıştır.Annenin kullandığı stratejiler, doğal park ortamında oyun etkinlikleri sırasında video teyp çekimleri yapılarak analiz edilmiştir. Annenin çocuğu ile etkileşimleri ?saklambaç oyunu? çerçevesinde incelenmiştir. Video teyp kayıtlarının analizinde mikro etnografik analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre otistik çocuğa sahip annenin oyun etkinliği sırasında yoğun olarak kullandığı on üç farklı sözel strateji ve yedi farklı sözel olmayan strateji bulunmuştur.. Annenin saklambaç oyunu süresince çocuğuna ve oyun grubuna rehberlik ettiği, oyun ortamlarını düzenlediği, oyun başlangıcında ve bitişinde rutin etkinlikler gerçekleştirdiği, oyunu çocuğun yeterliliğine ve oyun tercihlerine göre düzenlediği görülmüştür. Bu uygulamalar kaynaştırılmış oyun grupları modeli ile benzerlik göstermektedir.Sonuç olarak araştırma bulgularına göre, otistik çocuğa sahip bir annenin oyun rehberliliği yapması ve rehberlik sürecinde sözel ve sözel olmayan etkileşim stratejileri kullanmasının otistik çocuğun oyuna katılımına ve akranları ile sosyal etkileşimlere katımlarına katkıda bulunduğuna dair destekleyici bulgulara ulaşılmıştır. The general purpose of this study is to describe the strategies used by a mother having a child with autism during game activities with peers in order to provide the child with social skills.The research method of this study is ?a qualitative single-subject case study`. The participants in this research are a mother having an autistic child, three normally developing peers, one brother and a nine-year-old autistic child. The research data was collected through field notes, interviews, audio and video tape recordings during natural interactions between the mother and her child.The strategies the mother used were analyzed by using video records during the game activities in a natural park. The interactions of the mother with her child were examined in the context of hide and seek game. The micro ethnographic analysis techniques were used in the analysis of video records. According to the research data, it was found that the mother having a child with autism used thirteen different verbal strategies and seven different non verbal strategies extensively. It was observed that the mother guided her child and the group during the hide and seek game, arranged the environment of the games, carried out routine activities both at the beginning and at the end of the games and arranged the games in accordance with the abilities and preferences of the child. These applications bear resemblance to the model of integrated game groups.As a result, according to the data of the research, that a mother having child with autism acts as a guide during the game and uses verbal and non verbal interaction strategies during this guidance process contributes to the process of participation of an autistic child in the games and in the social interactions with his peers.
Collections