11 - 14 yaş grubunun resim derslerinde özgürlük temasına dair sanat eğitimi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, orta öğretim öğrencilerinin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri için, Özgürlük temasına ilişkin algıların incelenmesi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin özgürlük konusundaki bilgileri ölçülecek ve bu konuda farkındalık yaratılmaya çalışılacaktır. Özgürlük teması, bağlı ve bağımlı olmama, dış etkenlerden bağımsız olma, engellenmemiş ve zorlanmamış olma halini dile getirmektedir. Resim derslerinde yaptırılan resimlerin bir görev olarak değil, öğrencilerin kendi düşünce ve iradeleriyle ortaya koydukları bir çalışma olmalıdır. Resim derslerinde kalıplaşmış çalışmaların ortaya çıkması öğrencilerin özgür düşüncelerini ortaya koyamama durumundan kaynaklanmaktadır. The primary purpose of this survey is defined as the analysis of the perception concerning the notion of independence for the sake of secondary education students to express themselves liberally. The students' knowledge related to the issue of independence will be evaluated and a relevant practice will be exercised to raise the awareness on this topic. The notion of independence reflects dependency and nondependency, independence on external factors, the state of being unobstructed and nonforced. Drawing and painting assignments given in the art lessons should not be perceived as a duty, these should be an exercise for the students to perform by their own will, view and conception. The stereotyped studies performed by the students arise from the lack of independence preventing them to reveal their free thoughts.
Collections