Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkaya, Tayfun
dc.contributor.authorKaraoğlu, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-30T06:34:41Z
dc.date.available2020-12-30T06:34:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/474708
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, orta öğretim öğrencilerinin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri için, Özgürlük temasına ilişkin algıların incelenmesi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin özgürlük konusundaki bilgileri ölçülecek ve bu konuda farkındalık yaratılmaya çalışılacaktır. Özgürlük teması, bağlı ve bağımlı olmama, dış etkenlerden bağımsız olma, engellenmemiş ve zorlanmamış olma halini dile getirmektedir. Resim derslerinde yaptırılan resimlerin bir görev olarak değil, öğrencilerin kendi düşünce ve iradeleriyle ortaya koydukları bir çalışma olmalıdır. Resim derslerinde kalıplaşmış çalışmaların ortaya çıkması öğrencilerin özgür düşüncelerini ortaya koyamama durumundan kaynaklanmaktadır.
dc.description.abstractThe primary purpose of this survey is defined as the analysis of the perception concerning the notion of independence for the sake of secondary education students to express themselves liberally. The students' knowledge related to the issue of independence will be evaluated and a relevant practice will be exercised to raise the awareness on this topic. The notion of independence reflects dependency and nondependency, independence on external factors, the state of being unobstructed and nonforced. Drawing and painting assignments given in the art lessons should not be perceived as a duty, these should be an exercise for the students to perform by their own will, view and conception. The stereotyped studies performed by the students arise from the lack of independence preventing them to reveal their free thoughts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title11 - 14 yaş grubunun resim derslerinde özgürlük temasına dair sanat eğitimi uygulamaları
dc.title.alternativeArt educati̇on practi̇ces related to the i̇ssue of i̇ndependence i̇n the art lessons for students between 11 and 14 years old
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting lesson
dc.subject.ytmFreedom
dc.subject.ytmCulture
dc.identifier.yokid10081340
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414410
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess