`Marmara üç aşamalı bilişsel karar verme becerilerini geliştirme modeli`nin akademik başarısı düşük dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme, problem çözme becerisi ve akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmayla, ilkokul dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde `Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin, akademik başarısı düşük dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme, problem çözme becerisi ve akademik başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda aşağıdaki hipotezler test edilmiştir:1.`Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerini olumlu yönde geliştirmektedir.2.`Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini olumlu yönde geliştirmektedir.3. `Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarılarını artırmaktadır.Araştırmada, zayıf deneysel desenlerden olan tek grup öntest-sontest desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örneklem olarak, 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye ilçesindeki bir ilkokulun dördüncü sınıfına devam eden yedi şubeden seçilen akademik başarısı düşük 26 öğrenci (18 erkek-8 kız) oluşturmuştur. Çalışma grubu oluşturulurken, akademik başarısı düşük öğrencileri tespit etmek amacıyla; araştırmacı tarafından hazırlanan `Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi` uygulanmış, daha sonra öğretmen görüşleri alınmış ve öğrencilerin e-okul notları incelenmiştir. Araştırmada deney grubuna deneysel işlemden önce demografik özellikleri belirlemek için `Kişisel Bilgiler Formu` uygulanmıştır. Öğrencilere öntest olarak `Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi`, `İlkokul Öğrencileri için Marmara Karar Verme Beceri Algısı Ölçeği` ve `İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar için Problem Çözme Envanteri` uygulanmıştır. Aynı ölçme araçları uygulamanın sonunda sontest olarak ve uygulama bittikten 4 hafta sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır.Araştırmada üç aşamadan oluşan `Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin öğrenme aşaması için `Bilinçli Tüketicilik`, geliştirme aşaması için `Doğal Kaynaklar` ve pekiştirme aşaması için `Çocuk Hakları` ile ilgili sorunlar ele alınmıştır. Modelin üç aşaması için standartlaştırılmış basamaklar ve oturumlar uzman görüşleri alınarak oluşturulan etkinliklerle işlenmiştir. Verilerin analizinde; deney gurubu öntest-sontest, sontest-kalıcılık testi ve öntest-kalıcılık testi arasındaki farkı belirlemek için ilişkili örneklem t-testi (paired sample t-test) yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda;1.`Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerini olumlu yönde geliştirdiği ve bu etkinin kalıcı olduğu,2.`Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli`nin uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini olumlu yönde geliştirdiği, bu etkinin kalıcı olduğu,3.`Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli` uygulanması akademik başarısı düşük ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarılarını artırdığı, bu etkinin kalıcı olduğu tespit edilmiştir. With this research, it was aimed to determine the effect of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` on the decision-making, problem-solving skills and academic achievement of students with low academic achievement in the fourth grade social studies course. For the purpose of the research, the following hypotheses were tested:1.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` improves the decision-making skills of fourth grade students with low academic achievement in a positive way.2.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` improves problem solving skills of fourth grade students with low academic achievement positively.3.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` increases the academic achievement of fourth grade students with low academic achievement in Social Studies course.In the research, one group pretest-posttest design was used, which is one of the weak experimental designs. The study group consisted of 26 students (18 boys and 8 girls) with low academic achievement who were selected from seven branches attending to the fourth grade of an elementary school in Ümraniye district of Istanbul in 2017-2018 academic year, as an easily accessible sample. In order to identify students with low academic success, `Social Studies Academic Achievement Test`, which was prepared by the researcher, was applied, then the opinions of the teachers were asked, and the e-school grades of the students were examined. In order to determine demographic characteristics, the `Personal Information Form` was applied to the experimental group before the experimental procedure. As a pre-test, `Social Studies Academic Achievement Test`, `Marmara Decision Making Skill Perception Scale for Primary School Students` and `Problem Solving Inventory for Primary School Students` were applied to the students. The same measurement tools were applied as a final test at the end of the application and as a retention test 4 weeks after the application.In the research, for the learning stage of the Marmara Three-Stage Cognitive Decision-Making Model `unconscious consumer`, for the development stage `the waste of the natural resources` and for the strengthening stage `the violation of the rights of the children` were examined. Standardized steps and sessions for the three stages of the model were processed with the activities formed by expert opinions.In the analysis of the data; Paired sample t-test was used to determine the difference between pretest-posttest, pretest- retention test and posttest-retention test of experimental group. As a result of the research it has been found that;1.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` improves the decision-making skills of fourth grade students with low academic achievement in a positive way and this situation is permanent,2.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` improves problem solving skills of fourth grade students with low academic achievement positively, and this situation is permanent,3.The implementation of `Marmara Three-Stage Cognitive Decision Making Skills Development Model` increases the academic achievement of fourth grade students with low academic achievement in Social Studies course, and this situation is permanent.
Collections