Grafik tasarımın görsel sanatlar eğitimine katkısının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, grafik tasarımın, lise öğrencilerinin görsel sanatlar eğitimine katkısı incelenmiştir. Bu amaçla lise öğrencisi için 'grafik tasarımın görsel sanatlar eğitimine katkısı ne olmaktadır?' sorusuna cevap aranacaktır.Araştırma için betimsel analiz yöntemi kullanılacaktır. Bunun için de nitel araştırma yöntemlerinden veri toplama araçlarından biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve aşağıdaki şu sorulara cevap aranmıştır: 1)Görsel Sanatlar dersinde lise öğrencilerinin grafik tasarımı hakkında bilgileri var mıdır?2)Görsel Sanatlar dersinde lise öğrencilerinin grafiksel çalışmalar hakkında bilgileri var mıdır?3)Görsel Sanatlar dersinde lise öğrencilerinin cinsiyete göre grafik tasarım bilgileri ve görsel iletişim araçlarının fark edilmesi konusundaki bilgilerinde farklılık var mıdır? 4)Görsel sanatlar eğitiminde grafiksel yorumlara gidilmesi öğrencilerin yaratıcılığına ve görsel sanatlar eğitimine katkı sağlıyor mu?Bu araştırmanın çalışma grubunu bir Özel Anadolu Lisesi öğrencilerinden görsel sanatlar eğitimi alan 14 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; görüşme soruları, ses kayıtları ve öğrencilerle yapılan görüşmelerden oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler: Grafik tasarım, Görsel sanatlar, Grafiksel çalışmalar, Görsel iletişim araçları. In this study, the contribution of graphic design to visual arts education of high school students was examined. For this purpose, the answer to the question of what does graphic design contribute to visual arts education will be sought.Descriptive analysis method will be used for the research. For this purpose, semi-structured interview technique, which is one of the qualitative research methods of the data collection tools, was used and the answers to the following questions were sought:1)Do visual high school students have any information about graphic design?2)Do the high school students in the Visual Arts course have any information about graphical studies?3)Is there any difference in the knowledge of graphic design information and visual communication tools of high school students according to gender in Visual Arts course?4)Does graphical interpretations in visual arts education contribute to students' creativity and visual arts education?The study group of this research consists of 14 students who received visual arts education from Anatolian High School students.Data collection tools used in the research are; interview questions, voice recordings and interviews with students.Keywords: Graphic design, Visual arts, Graphic studies, Visual communication tools.
Collections