12-15 yaş grubu öğrencilerinin katalog kullanımı: TED Ankara Koleji örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çocukların yetişkinlerden farklı bir düşünce yapıları olduğu ve bu farklılığın bilgi erişim sürecinde gösterdikleri bilgi arama davranışlarına yansıdığı bilinmektedir. Bu durum çocuklar için tasarlanan arayüzlerin yetişkinlerinkinden farklı özellikler taşıması gerekliliğini beraberinde getirmektedir. Kendileri için tasarlanmayan arayüzlerin çocukların bilgi erişim sürecinde gösterdikleri başarı düzeyini olumsuz yönde etkilemesi ise kaçınılmazdır. Bu araştırma kapsamında TED Ankara Koleji Vakfı Okulları ü. kademe öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) Oku! kütüphanesinde kullanılan ve yetişkinler için tasarlandığı bilinen çevrim içi katalogu kullanırken yaşadıkları güçlükler saptanmaya çalışılmış ve gerek araştırmadan elde edilen bulgular gerekse literatürden elde edilen bilgiler ışığında söz konusu arayüzün çocuklara uygun şekilde geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur. SUMMARY it is known that chüdren's way of thinking Is more different than aduits and this difference reflects îo the inforrnation seeking behaviours during the information seeking process. This situation requires the fact that the user interfaces which are designed for children ought to be different than the ones designed for aduits. !t is unevitable that unsuitable user interface wil! definitely affect the students1 level of success negatively. !n this research, the difficulties that secondary school (6th, 7th and 8th grades) students of TED Ankara Coüege are faced while using the önüne catalog which was designed for aduits are tried to be defined. With the light of both result of this reseach and the information from the related literatüre, some suggestion were given about how to improve the interface for a better use by students.
Collections