Show simple item record

dc.contributor.advisorKurbanoğlu, Sabriye Serap
dc.contributor.authorAksoy, Didem
dc.date.accessioned2020-12-29T17:59:11Z
dc.date.available2020-12-29T17:59:11Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/470182
dc.description.abstractÖZET Çocukların yetişkinlerden farklı bir düşünce yapıları olduğu ve bu farklılığın bilgi erişim sürecinde gösterdikleri bilgi arama davranışlarına yansıdığı bilinmektedir. Bu durum çocuklar için tasarlanan arayüzlerin yetişkinlerinkinden farklı özellikler taşıması gerekliliğini beraberinde getirmektedir. Kendileri için tasarlanmayan arayüzlerin çocukların bilgi erişim sürecinde gösterdikleri başarı düzeyini olumsuz yönde etkilemesi ise kaçınılmazdır. Bu araştırma kapsamında TED Ankara Koleji Vakfı Okulları ü. kademe öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) Oku! kütüphanesinde kullanılan ve yetişkinler için tasarlandığı bilinen çevrim içi katalogu kullanırken yaşadıkları güçlükler saptanmaya çalışılmış ve gerek araştırmadan elde edilen bulgular gerekse literatürden elde edilen bilgiler ışığında söz konusu arayüzün çocuklara uygun şekilde geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY it is known that chüdren's way of thinking Is more different than aduits and this difference reflects îo the inforrnation seeking behaviours during the information seeking process. This situation requires the fact that the user interfaces which are designed for children ought to be different than the ones designed for aduits. !t is unevitable that unsuitable user interface wil! definitely affect the students1 level of success negatively. !n this research, the difficulties that secondary school (6th, 7th and 8th grades) students of TED Ankara Coüege are faced while using the önüne catalog which was designed for aduits are tried to be defined. With the light of both result of this reseach and the information from the related literatüre, some suggestion were given about how to improve the interface for a better use by students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.title12-15 yaş grubu öğrencilerinin katalog kullanımı: TED Ankara Koleji örneği
dc.title.alternativeCatalog use by students at age of between 12-15: TED Ankara College example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCatalogues
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmOnline Public Access Catalog
dc.subject.ytmComputer aided software
dc.subject.ytmSchool libraries
dc.subject.ytmLibrary usage
dc.identifier.yokid115627
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113410
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess