Şarap ambalajlarında görsel stratejiler ve bir uygulama çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sarapçılık, dünyanın en eski ticari sektörlerinden birisidir. Milattan öncedenbaslayarak bugünlere gelen bu sektörde ambalajlama her zaman için son dereceönemlidir. Üretimden itibaren saklama, tasıma, koruma ve sunma durumlarınınhepsinde ambalajlama teknikleri zamanla gelismistir.?çinde bulunduğumuz yüzyılda ise sarapçılık sektörü de diğer sektörler gibi çetin birsınavla karsılasmıstır: Küresellesme. Küresellesme sürecinde dünyanın neredeysebütün ülkelerinde hem yerli hem de yabancı yüzlerce marka pazardan pay almayarısına girmislerdir.?Sarap Ambalajlarında Görsel Stratejiler ve Bir Uygulama Çalısması? isimli buçalısmada, pazardan pay almaya çalısan sirketlerin görsel stratejileri, ürün vekurumsal bazda yayılmaları, tüketici ve ambalaj arasındaki iliskiler incelenmistir. Bubağlamda ürünün kendini doğru tanıtması ve tüketicinin daha fazla duyusunuuyararak rakiplerine göre fark yaratarak satın alınmasını sağlayacak yöntemlerarastırılmıstır ve bulunan yeni yöntemler bir uygulama çalısması ilegerçeklestirilmistir ve incelenmistir.Daha genis bir açıklama ile, ilk önce ürün tüm yönleriyle incelenmistir. Bu incelemesırasında sarabın geleneksellesen tarihinden kısa notlar derlenmis, değisik ülkelerinfarklı sarapları ve sarap satısı sırasında kullanılan terimleri irdelenmistir. Bu bilgilerısığında sarap ambalajları tarihsel süreç içerisinde ele alınarak, çesitli pazarlamaçesitleri konusunda örnekler toplanmıs ve sarap ambalajı parçalara ayrılarakincelenmistir.Geçmisteki ve günümüzdeki sarap ambalajları yapısal özellikleri ile incelendiktensonra, tüketici davranısları ile ilgili çağdas bilgiler arastırılmıstır. Bu arastırılmalardan elde edilen bilgilerin ısığında sarap ambalajlarında tüketici algısına yönelik stratejiler,tipografi, renk, resim ve metafor gibi parçalar halinde ele alınmıstır.Son asamada, pazarda bulunan saraplar görsel strateji açısından incelenmis ve SevilenSarapları'nın ambalajları mevcut pazar durumuna göre yenilenmis, bu çalısma dauygulama bölümünde sunulmustur.Anahtar Sözcükler:Sarap Ambalajları, Sarap Etiketleri, Görsel Stratejiler, Tüketici Algısı, Grafik, GrafikTasarım. Wine is one of the oldest commercing goods in the world. From B.C to today,packaging is very important in this sector. Begining with production, storage,preservation, transport and presentation are improved through the decades.In our decade, wine trade encounters are facing with a tough examination:Globalization. Throughout of globalization, almost in all countries, hundreds of localand foreign brands tried to get a portion from the market.In this study, ?Visual Strategies of Wine Packaging and An Application Study?, thevisual strategies of the brands, the relation between the consumer and the package arestudied and in this context, how can a product represent itself in a right way andimpulse consumer?s senses in order to change the consumer?s purchasing behaviour isstudied. At the end, these methods are realized and examined through an applicationstudy.With an extensive explanation, first of all the product is examined in allaspects.During this observation, the traditional history of wine is compiled , differentwines from different countries are examined and selling terms (sale terms) of wine arestudied.Contemporary information regarding to behaviour of the consumer is analysed afterobserving the structural qualities of wine packaging through the years. According tothis analyse, the strategy intented to the purchaser?s senses is discussed throughtypography, colour, figure (Picture) and metaphor. In the last phase, wines in the market are observed in terms of visual strategy and thepackages of Sevilen Firm are renewed according to the existing market and it ispresented in the application part.Key Words:Wine Packages, Wine Labels, Visual Strategies, Consumer?s Behaviour, Graphic,Graphic Design.
Collections