Show simple item record

dc.contributor.advisorSayın, Zülfikar
dc.contributor.authorÇankirili, Çağan
dc.date.accessioned2020-12-29T17:36:13Z
dc.date.available2020-12-29T17:36:13Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467470
dc.description.abstractSarapçılık, dünyanın en eski ticari sektörlerinden birisidir. Milattan öncedenbaslayarak bugünlere gelen bu sektörde ambalajlama her zaman için son dereceönemlidir. Üretimden itibaren saklama, tasıma, koruma ve sunma durumlarınınhepsinde ambalajlama teknikleri zamanla gelismistir.?çinde bulunduğumuz yüzyılda ise sarapçılık sektörü de diğer sektörler gibi çetin birsınavla karsılasmıstır: Küresellesme. Küresellesme sürecinde dünyanın neredeysebütün ülkelerinde hem yerli hem de yabancı yüzlerce marka pazardan pay almayarısına girmislerdir.?Sarap Ambalajlarında Görsel Stratejiler ve Bir Uygulama Çalısması? isimli buçalısmada, pazardan pay almaya çalısan sirketlerin görsel stratejileri, ürün vekurumsal bazda yayılmaları, tüketici ve ambalaj arasındaki iliskiler incelenmistir. Bubağlamda ürünün kendini doğru tanıtması ve tüketicinin daha fazla duyusunuuyararak rakiplerine göre fark yaratarak satın alınmasını sağlayacak yöntemlerarastırılmıstır ve bulunan yeni yöntemler bir uygulama çalısması ilegerçeklestirilmistir ve incelenmistir.Daha genis bir açıklama ile, ilk önce ürün tüm yönleriyle incelenmistir. Bu incelemesırasında sarabın geleneksellesen tarihinden kısa notlar derlenmis, değisik ülkelerinfarklı sarapları ve sarap satısı sırasında kullanılan terimleri irdelenmistir. Bu bilgilerısığında sarap ambalajları tarihsel süreç içerisinde ele alınarak, çesitli pazarlamaçesitleri konusunda örnekler toplanmıs ve sarap ambalajı parçalara ayrılarakincelenmistir.Geçmisteki ve günümüzdeki sarap ambalajları yapısal özellikleri ile incelendiktensonra, tüketici davranısları ile ilgili çağdas bilgiler arastırılmıstır. Bu arastırılmalardan elde edilen bilgilerin ısığında sarap ambalajlarında tüketici algısına yönelik stratejiler,tipografi, renk, resim ve metafor gibi parçalar halinde ele alınmıstır.Son asamada, pazarda bulunan saraplar görsel strateji açısından incelenmis ve SevilenSarapları'nın ambalajları mevcut pazar durumuna göre yenilenmis, bu çalısma dauygulama bölümünde sunulmustur.Anahtar Sözcükler:Sarap Ambalajları, Sarap Etiketleri, Görsel Stratejiler, Tüketici Algısı, Grafik, GrafikTasarım.
dc.description.abstractWine is one of the oldest commercing goods in the world. From B.C to today,packaging is very important in this sector. Begining with production, storage,preservation, transport and presentation are improved through the decades.In our decade, wine trade encounters are facing with a tough examination:Globalization. Throughout of globalization, almost in all countries, hundreds of localand foreign brands tried to get a portion from the market.In this study, ?Visual Strategies of Wine Packaging and An Application Study?, thevisual strategies of the brands, the relation between the consumer and the package arestudied and in this context, how can a product represent itself in a right way andimpulse consumer?s senses in order to change the consumer?s purchasing behaviour isstudied. At the end, these methods are realized and examined through an applicationstudy.With an extensive explanation, first of all the product is examined in allaspects.During this observation, the traditional history of wine is compiled , differentwines from different countries are examined and selling terms (sale terms) of wine arestudied.Contemporary information regarding to behaviour of the consumer is analysed afterobserving the structural qualities of wine packaging through the years. According tothis analyse, the strategy intented to the purchaser?s senses is discussed throughtypography, colour, figure (Picture) and metaphor. In the last phase, wines in the market are observed in terms of visual strategy and thepackages of Sevilen Firm are renewed according to the existing market and it ispresented in the application part.Key Words:Wine Packages, Wine Labels, Visual Strategies, Consumer?s Behaviour, Graphic,Graphic Design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleŞarap ambalajlarında görsel stratejiler ve bir uygulama çalışması
dc.title.alternativeVisual strategies at wine packaging and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmWine
dc.subject.ytmWine sector
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmVisual perception
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid377815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254854
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess