İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının; sınıf düzeyine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının sınıf düzeyi, cinsiyet ve sayı duyusu bileşenlerine göre değişimini incelemektedir. Aynı zamanda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyuları ile matematik performansları arasındaki ilişkiyi belirlemek de amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinin Çankaya ve Gölbaşı ilçesine bağlı dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 584 ikinci kademe öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma, öğrencilerin sayı duyuları ile ilgili olarak var olan durumları belirlemeyi amaçladığından betimsel araştırma modelindedir.Araştırmacı tarafından geliştirilen ve 17 sorudan oluşan ?Sayı Duyusu Testi? araştırmanın veri toplama aracını oluşturmaktadır. Öğrencilerin sayı duyularının; sınıf düzeyine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre farklılıklarının anlamlılığını test etmek üzere varyans analizi ve t testi yönteminden yararlanılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin sayı duyusu testinde göstermiş oldukları matematik performansları ile sayı duyuları arasındaki ilişkiyi saptamak için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Çözüm yolları incelendiğinde, sayı duyusunun her bileşeninde öğrencilerin sayı duyusundan çok, standart-rutin hesaplamaları tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin sayı duyularının sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde değiştiği saptanmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Aynı zamanda, öğrencilerin sayı duyusu testinde göstermiş oldukları matematik performansı ile sayı duyusu puanları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. The aim of this research was to find out the number sense of middle grade students in terms of their grade level, gender and components of number sense. It was also aimed to investigate the relationship between students? number sense and mathematics performance.The study group consists of 584 middle grade students from four different schools located in the districts of Çankaya and Gölbaşı in Ankara. This study is a descriptive study which is aimed to describe some characteristics of the current population.?The Number Sense Test? consisting 17 questions used as an instrument in this study was developed by the researcher. t-test and the analysis of variance were used as quantitative statistics to examine the mean difference of students? number sense in terms of grade level, gender and components of number sense. The Pearson correlation coefficient was also calculated to investigate the relationships between students? number sense and mathematics performance.The results revealed that the performance of middle grade students on number sense questions was low. The results also revealed that most commonly used method was rule-based methods on each component of number sense questions. Results indicated that significant differences in performance between grade levels on the number sense test existed. However, there was no significant gender difference on the number sense test. Finally, it was found that the positive relationship between number sense and mathematics performance in number sense test for the middle grade students.
Collections