Show simple item record

dc.contributor.advisorUmay, Aysun
dc.contributor.authorKayhan Altay, Mesture
dc.date.accessioned2020-12-29T17:29:51Z
dc.date.available2020-12-29T17:29:51Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466276
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının sınıf düzeyi, cinsiyet ve sayı duyusu bileşenlerine göre değişimini incelemektedir. Aynı zamanda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyuları ile matematik performansları arasındaki ilişkiyi belirlemek de amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinin Çankaya ve Gölbaşı ilçesine bağlı dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 584 ikinci kademe öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma, öğrencilerin sayı duyuları ile ilgili olarak var olan durumları belirlemeyi amaçladığından betimsel araştırma modelindedir.Araştırmacı tarafından geliştirilen ve 17 sorudan oluşan ?Sayı Duyusu Testi? araştırmanın veri toplama aracını oluşturmaktadır. Öğrencilerin sayı duyularının; sınıf düzeyine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre farklılıklarının anlamlılığını test etmek üzere varyans analizi ve t testi yönteminden yararlanılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin sayı duyusu testinde göstermiş oldukları matematik performansları ile sayı duyuları arasındaki ilişkiyi saptamak için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Çözüm yolları incelendiğinde, sayı duyusunun her bileşeninde öğrencilerin sayı duyusundan çok, standart-rutin hesaplamaları tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin sayı duyularının sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde değiştiği saptanmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Aynı zamanda, öğrencilerin sayı duyusu testinde göstermiş oldukları matematik performansı ile sayı duyusu puanları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research was to find out the number sense of middle grade students in terms of their grade level, gender and components of number sense. It was also aimed to investigate the relationship between students? number sense and mathematics performance.The study group consists of 584 middle grade students from four different schools located in the districts of Çankaya and Gölbaşı in Ankara. This study is a descriptive study which is aimed to describe some characteristics of the current population.?The Number Sense Test? consisting 17 questions used as an instrument in this study was developed by the researcher. t-test and the analysis of variance were used as quantitative statistics to examine the mean difference of students? number sense in terms of grade level, gender and components of number sense. The Pearson correlation coefficient was also calculated to investigate the relationships between students? number sense and mathematics performance.The results revealed that the performance of middle grade students on number sense questions was low. The results also revealed that most commonly used method was rule-based methods on each component of number sense questions. Results indicated that significant differences in performance between grade levels on the number sense test existed. However, there was no significant gender difference on the number sense test. Finally, it was found that the positive relationship between number sense and mathematics performance in number sense test for the middle grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularının; sınıf düzeyine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of middle grade students? number sense in terms of grade level, gender and components of number sense
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmNumber sense
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmNumbers
dc.identifier.yokid382601
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265189
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess