Ankara`daki halk kütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlığındaki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuklara okuma alışkanlığı erken yaşlardan itibaren önce aile ortamında daha sonra okuldakazandırılır. Çocuk kütüphaneleri, çocukların okuma alışkanlığı kazanma aşamasında onlarıeğlenceli ortamlarla buluşturur, nitelikli kitaplarla ve diğer kaynaklarla tanıştırır.Bu çalışma, Ankara'daki halk kütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlığıkazanmalarındaki rolünü belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma alanını, AnkaraBüyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan 8 ilçede bulunan halk kütüphanelerinin çocukbölümleri oluşturmaktadır. 8 ilçe, 17 halk kütüphanesi ve 10-14 yaş arası 197 çocuk ileörneklenen araştırma betimleme yöntemi ile gerçekleştirilmiş, anket, gözlem ve görüşmeteknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, çocuklar halk kütüphanesiçocuk bölümlerinin okuma alışkanlıklarını güçlendirmede önemli bir role sahip olduğugörüşündedir. Onlar, kütüphaneler, kütüphane unsurları ve kütüphane hizmetleri ile ilgili genelolarak olumlu görüşlere sahiptirler. Kütüphaneler daha fazla çocuk kullanıcıyı çekmek içindermelerini çocukların gereksinimlerine ve beklentilerine göre geliştirmeli, binalarını çocuklarınkendilerini evlerinde hissedecekleri biçimde rahat ve eğlenceli hale getirmeli, çok sayıdaetkinlik düzenleyip duyurmalıdır. Elde edilen sonuçlara göre, `Ankara'da bulunan halkkütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlıkları üzerinde olumlu bir etkisivardır.` biçiminde oluşturulan hipotezimiz doğrulanmıştır.Anahtar SözcüklerHalk kütüphanesi çocuk bölümleri, çocuk kütüphaneleri, okuma alışkanlığı, okuma gelişimi,Ankara Children adopt reading habit at a very early age first in family, and then at school. Children'slibraries introduce children with fun settings, quality books and other sources at the stage ofgaining reading habit.This study was carried out to detect the role of children's libraries in Ankara on children'sreading habit. Children's departments of public libraries taking place in 8 districts inmetropolitan municipality of Ankara constitute the research area. The sample of the studyincludes 8 districts, 17 public libraries and 197 children between the ages of 10-14. Descriptivemethod with questionnaire, observation and interview techniques were used. According to theresults, children have the idea that children's libraries have an important role on strengtheningtheir reading habit. In general, they have positive opinion about libraries, components of libraryand library services. Libraries' collection needs to be developed in defiance of children'srequirements and expectations to attract more children, library buildings should be morecomfortable and fun so that children feel at home, and various activities should be organizedand announced. The hypothesis defined as `Children's libraries in Ankara have a positiveinfluence on children's reading habit.` was confirmed as a result of the study.KeywordsPublic libraries' children's departments, children's libraries, reading habit, readingdevelopment, Ankara
Collections