Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Bülent
dc.contributor.authorCevher, Nilay
dc.date.accessioned2020-12-29T17:17:39Z
dc.date.available2020-12-29T17:17:39Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/463930
dc.description.abstractÇocuklara okuma alışkanlığı erken yaşlardan itibaren önce aile ortamında daha sonra okuldakazandırılır. Çocuk kütüphaneleri, çocukların okuma alışkanlığı kazanma aşamasında onlarıeğlenceli ortamlarla buluşturur, nitelikli kitaplarla ve diğer kaynaklarla tanıştırır.Bu çalışma, Ankara'daki halk kütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlığıkazanmalarındaki rolünü belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma alanını, AnkaraBüyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan 8 ilçede bulunan halk kütüphanelerinin çocukbölümleri oluşturmaktadır. 8 ilçe, 17 halk kütüphanesi ve 10-14 yaş arası 197 çocuk ileörneklenen araştırma betimleme yöntemi ile gerçekleştirilmiş, anket, gözlem ve görüşmeteknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, çocuklar halk kütüphanesiçocuk bölümlerinin okuma alışkanlıklarını güçlendirmede önemli bir role sahip olduğugörüşündedir. Onlar, kütüphaneler, kütüphane unsurları ve kütüphane hizmetleri ile ilgili genelolarak olumlu görüşlere sahiptirler. Kütüphaneler daha fazla çocuk kullanıcıyı çekmek içindermelerini çocukların gereksinimlerine ve beklentilerine göre geliştirmeli, binalarını çocuklarınkendilerini evlerinde hissedecekleri biçimde rahat ve eğlenceli hale getirmeli, çok sayıdaetkinlik düzenleyip duyurmalıdır. Elde edilen sonuçlara göre, `Ankara'da bulunan halkkütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlıkları üzerinde olumlu bir etkisivardır.` biçiminde oluşturulan hipotezimiz doğrulanmıştır.Anahtar SözcüklerHalk kütüphanesi çocuk bölümleri, çocuk kütüphaneleri, okuma alışkanlığı, okuma gelişimi,Ankara
dc.description.abstractChildren adopt reading habit at a very early age first in family, and then at school. Children'slibraries introduce children with fun settings, quality books and other sources at the stage ofgaining reading habit.This study was carried out to detect the role of children's libraries in Ankara on children'sreading habit. Children's departments of public libraries taking place in 8 districts inmetropolitan municipality of Ankara constitute the research area. The sample of the studyincludes 8 districts, 17 public libraries and 197 children between the ages of 10-14. Descriptivemethod with questionnaire, observation and interview techniques were used. According to theresults, children have the idea that children's libraries have an important role on strengtheningtheir reading habit. In general, they have positive opinion about libraries, components of libraryand library services. Libraries' collection needs to be developed in defiance of children'srequirements and expectations to attract more children, library buildings should be morecomfortable and fun so that children feel at home, and various activities should be organizedand announced. The hypothesis defined as `Children's libraries in Ankara have a positiveinfluence on children's reading habit.` was confirmed as a result of the study.KeywordsPublic libraries' children's departments, children's libraries, reading habit, readingdevelopment, Ankaraen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.titleAnkara`daki halk kütüphanesi çocuk bölümlerinin çocukların okuma alışkanlığındaki rolü
dc.title.alternativeThe role of public libraries' children's departments in Ankara on children's reading habit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLibraries
dc.subject.ytmPublic libraries
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading habit
dc.identifier.yokid10099381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414565
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess