Now showing items 1-18 of 18

    • 19. yüzyıl Osmanlı mimarlığında neo - gotik üslup 

      Açikyildiz, Birgül (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-26)
      Bu çalışma, 19. Yüzyıl Osmanlı Mimarlığında Neo-gotik Üslub'u kapsamaktadır. Neo-gotik, 19. Yüzyılda başta İngiltere olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde romantizm, tarihçilik ve milliyetçilik akımlarına bağlı olarak, ...
    • 19. yüzyıl Osmanlı Sarayı`nda ressam Manas Ailesi 

      Sürbahan, Nurdan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `19. yüzyıl Osmanlı Sarayı'nda Ressam Manas Ailesi` başlıklı çalışmada amaç; Ermeni asıllı İstanbullu Manas Ailesi'nin 19. yüzyılda yaşayan ressamlarının etkinliklerini ve Osmanlı resim sanatına katkılarını ...
    • 19. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı duvar ve tuval resminde manzara olgusu üzerine bir örnekleme: Şale Köşkü 

      Şahin, Ayşe Pelin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `19. Yüzyılın ikinci Yarısında Osmanlı Duvar ve Tuval Resminde Manzara olgusu üzerine Bir Örnekleme: Şale Köşkü` konulu bilim uzmanlığı tezinde, ilk bolümde, 19. yüzyılın tarihi ve kültürel olaylarına genel bir bakış ...
    • 1930-1950 yılları arasında kültür ve sanat ortamına bir bakış, d Grubu 

      Yaman Yasa, Zeynep (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      d Grubu, 1933-1951 yıllan arasında etken olmuş bir sanatçı topluluğudur. 1933 Eylül'ünde beş ressam ve bir heykeltıraş; altı sanatçı arkadaşın; Nurullah Berk, Zeki Faik İzer, Elif Naci, Cemal Tollu, Abidin Dino ve ...
    • Cumhuriyet dönemi anıt heykelleri (1923-1946) 

      Osma, Kivanç (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Çalışmanın konusunu 1923-1946 yıllarına tarihlenen Cumhuriyet Dönemi Anıt Heykelleri oluşturmaktadır. Anıtlar, heykel sanatı örneği olduğu kadar dönemin sosyokültürel değişiminin göstergelerinden biridir. 1923 yılı ...
    • Fransız kökenli levanten mimar Alexandre Vallaury 

      Akpolat, Mustafa Servet (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırmanın konusunu oluşturan mimar Alexandre Vallaury, 1850 yılında İstanbul'da doğmuş,' Paris'teki.eğitim yılları dışındaki bütün yaşamını' geçirdiği I istanbul'da 1921 yılında ölmüştür. ...
    • Halife Abdülmecid Efendi ve sanatı 

      Yağbasan, Eylem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Halife Abdülmecid Efendi ve Sanatı` başlıklı bu tezde, Abdülmecid Efendi'nin yaşamı, farklı sanat dallarındaki faaliyetleri, sanat koruyuculuğu, Osmanlı sanatındaki yeri ve önemi incelenmiştir. Tanzimat döneminin ...
    • Hübanname ve Zenanname`de metin - resim ilişkisi 

      İçen, Saliha (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Hûbânname ve Zenânname'de Metin-Resim İlişkisi` başlıklı yüksek lisans tezinde, İÜK T. 5502 numaraya kayıtlı bulunan Hûbânname ve Zenânname yazmasındaki metin-resim ilişkisi, minyatürlerin dönemin resim sanatı içindeki ...
    • İstanbul Kandilli`deki Abud Efendi yalısı 

      Baykan, Özlem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `İstanbul Kandilli' deki Abud Efendi Yalısı` başlıklı yüksek lisans tezinde, 19. yüzyıl Osmanlı sivil mimarimizin özgünlüğünü büyük ölçüde koruyarak günümüze ulaşabilen ender örneklerinden birinin mimari ve bezeme ...
    • Minyatürlü Ahmedi İskendernameleri: İkonografik bir deneme 

      Bağci, Serpil (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Makedonyalı Büyük İskender, pek çok kültürde olduğu gibi, İslam dünyasında da çeşitli değer ve inançların simgesi olmuştur. İskender, tarihî î>ir kişilik olarak İslam tarih yasarlarının eserlerinde yer aldığı gibi, ...
    • Pierre Desire Guillement ve akademisi 

      Kibris, Recep Bariş (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Pierre Desire Guillemet, Osmanlı İmparatorluğu'nda 18. yüzyılın başlarından itibaren belirginleşen batılılaşma sürecinin hız kazandığı Tanzimat Dönemi'nin ikinci padişahı olan Abdülaziz'in saltanatı ...
    • Rudolf Edwin Belling ve atölyesi 

      Çetintaş, Vildan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Atatürk'ün üniversite reformu çerçevesinde Güzel Sanatlar Akademisi heykel bölümünü yeniden yapılandırmak üzere ülkemize davet edilen Rudolf Edwin Belling, 20. yüzyılın öncü heykeltraşknndandır. Nazi flctidannca ...
    • Sanatçıların yorumlarıyla 1965`den günümüze Türk resim sanatının gelişim sürecine bakış 

      Baler(Tunç), Handan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Sanatçıların Yorumlarıyla 1965'den Günümüze Türk Resim Sanatının Gelişim Sürecine Bakış` başlıklı bu araştırma, 1965-1985 yılları arasında Türk Resim Sanatı'nı sanatçının doğrudan düşüncesini yansıtan yazalı ...
    • Sultan Abdülmecid Dönemi` nde (1839-1861) Osmanlı İmparatorluğu` na gelen İngiliz ressamlar: Victoria & Albert Müzesi Searight koleksiyonu 

      Işik, Filiz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, Abdülmecid döneminde (1839-1861) Türkiye'yi ziyaret eden İngiliz sanatçılardan, Victoria & Albert Müzesi (VAM), Searight Koleksiyonu' nda eserleri bulunan ressamlar ve bu ressamların Türkiye ...
    • Topkapı Sarayı Müzesi H.2165 No.lu albümün minyatürleri 

      Kalender, Erol (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ii ÖZET Hat denilen güzel yazıların, tezhiplerin, desen ve minyatürlerin içinde toplandığı albümler dönemin beğenisini yansıtan `bir sanat, kolu olarak karşımıza çıkar. Topkapı Sarayı Müzesi Kitaplığında çeşitli devirlerde ...
    • Yeniler grubu 

      Osma, Kivanç (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Çalışmamız 1941-1952 yılları arasında etkin bir re asam. grubu olan ` Yeniler w i konu almaktadır. Grup Kemal Sönmezler, Nuri İyem, Ferruh Başağa, Mümtaz Ye ner, Turgut Atalay, Selim Turan, Fethi Earakaş, Agop Arad, ...
    • Yirminci yüzyıl Türk resminde kaligrafik eğilimler 

      Yarar, Esin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      400 TÜRKÇE ÖZET Kaligrafi kavrama başlıca iki anlama içermektedir, İlki, `güzel yazı`yı, diğeri ise resimde sanatça kişiselliğinin işareti sayılan farca ve çizgi özelliğini tanımlamaktadar. İkinci anlamla ilgili olarak ...
    • Yıldız Sarayı kompleksi duvar resimleri 

      Şahin Tekinalp, Ayşe Pelin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Yıldız Sarayı Kompleksi Duvar Resimleri` başlıklı doktora tezinde, farklı tarihlerde inşa edilmiş yapıların duvar resimleri değerlendirilerek, dönem içindeki yerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Osmanlı İmparatorluğu, ...