Yolculuk üretim modellemesinde kullanılan parametrik değerlerin karşılaştırmalı analizi: İstanbul ve Sakarya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulaşım hizmetlerine olan talepler oldukça nicel ve farklılık arz eden bir yapıya sahiptir. Günün saatine ve zamanına, haftanın gününe, seyahat amacına, hızın önemine vb., bağlı olarak ulaşım taleplerinin çok değişken bir yapıya sahip olduğu bilinmektedir. Talep`in bu değişken yapısını dikkate almadan sunulacak ulaşım hizmeti arzu edilen faydayı sağlamaktan uzak kalacaktır. Bu tezin ana çalışma konusu, yolculuk taleplerinin, hane halkı araç sahiplik ve gelir değerlerine ait parametrelerle olan matematiksel ilişkilerinin, GeneXpro Tools 5.0 yazılımı yardımıyla ortaya konulmasıdır. Bu anlamda bakıldığında ekonomik gelişme sürecindeki ülkemizde, özel araç sahibi olunmasında gözlemlenen hızlı büyümenin ve gelir seviyelerinin yolculuk yapısına nasıl etki ettiği önemli konulardan biri olmaktadır. Bu ilişki tahminleri, hem bölgesel hem de ulusal düzeyde stratejik ulaşım kararları alma, seyahat talebi tahminleri ve diğer politik karar süreçlerinde önemli rol oynayacaktır. Demands for transportation services have a very quantitative and changeable structure. It is very well known that transportation demands have a quite fluctuating structure depending on the time of day, the day of the week, the purpose of travel, the importance of speed, and so on. The service provided without taking this variable structure of the demand into consideration will remain far from the desired utility. In this sense, the way that how fast growth in private car ownership and income levels observed will affect the travel structure is one of the most important issues. The main purpose of this dissertation is to reveal the mathematical relations of the travel demand with the parameters of household car ownership and income values by using GeneXpro Tools 5.0 software package. The obtained relationships will play an important role in making strategic decisions in terms of travel demand estimations and other policy issues at both regional and national level.
Collections