Ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin saldırganlık, denetim odağı ve kişilik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ORTA ÖĞRET M KURUMLARINDA OKUYAN ÖĞRENC LER NSALDIRGANLIK, DENET M ODAĞI VE K Ş L K ÖZELL KLER N NKARŞILAŞTIRMALI OLARAK NCELENMESERKAN EF LTÖZETOrta öğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin, saldırganlık, denetim odağı vekişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelendiği bu araştırmanın verileri Konya ilsınırları içindeki 6 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 246'sı (%42,4) kız, 334'ü(57,6) erkek, toplam 580 öğrenciden toplanmıştır..Veri toplama aracı olarak; ?Saldırganlık Ölçeği?, ?Hacettepe KişilikEnvanteri? ve ?Rotter Denetim Odağı Ölçeği? kullanılmıştır.Verilerin analizinde; ?t-testi?, ?Varyans analizi? ve ileri analiz olarak ?Tukeytesti?, ?Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısı? tekniği, ?Basit DoğrusalRegresyon analizi?, ve ?Çoklu Regresyon analizi? kullanılmıştır.Araştırmadan bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıda özetlenmiştir:Saldırganlık puan ortalamaları cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi ve alan türüdeğişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır.Öğrencilerin saldırganlık ile denetim odağı puanları arasında anlamlı ilişki vardır.Ayrıca öğrencilerin denetim odağı puanları, saldırganlık puanlarını anlamlı düzeydeaçıklamaktadır.Öğrencilerin denetim odağı ile kişilik özellikleri puanları arasında anlamlı ilişkivardır.Öğrencilerin saldırganlık ile kişilik özellikleri puanları arasında anlamlı ilişkivardır. Ayrıca öğrencilerin kişilik özellikleri puanları, saldırganlık puanlarını anlamlıdüzeyde açıklamaktadır. OBSERVATION OF STUDENTS? AGGRESSIVENESS, LOCUS OF CONTROLAND PERSONAL FEATURES IN HIGH SCHOOLERKAN EF LTABSTRACTIn this research relation between high school students? aggressiveness, locus ofcontrol and personal features. The scope of this study is consisted of six high schools andrandomly chosen 580 students (246 female and 334 male) from them.Aggressiveness Questionnaire was used in order to make clear the aggressivenessscores of the students and Hacettepe Personal Inventory in order to make clearstudents? personal features and Rotter Locus of Control Questionnaire in order to makeclear locus of control.T test was used. Variance analysis was used. As a advanced technique Tukey testwas used. Pearson Moments Corelation Coefficient was used. Linear regression analysiswas used. And also multiple regression analysis was used.The findings of the study are summarized above:There is a significant difference between sexes, school, class level and academicefield at aggressiveness sore averages.There is a significant relationship between students? aggressiveness and locus ofcontrol scores. In addition, students? locus of control scores can explain aggressivenessscores significantly.There is a significant relationship between students? locus of control and personalfeatures.There is a significant relationship between students? aggressiveness and personalfeatures. In addition, students? personal features scores can explain aggressivenessscores significantly.
Collections