The Affects of extensive reading on reading development
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yaygın okumanın okuma gelişimi üzerindeki etkileriniaraştırmaktır. Çalışma özellikle derecelendirilmiş kitapları yaygın biçimde okumanınİngilizce öğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde etkileri olup olmadığını incelemeyeçalışmaktadır.Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokuluna kayıtlı 30 başlangıç düzeyiİngilizce öğrencisi çalışmada yer almıştır. Çalışma öncesinde 15'er öğrenciden oluşan ikigrup oluşturulmuştur. Gruplar kontrol deney grubu olarak adlandırılmıştır. Her ikigrup Yabancı Diller Yüksek Okulundaki geleneksel dil derslerine devam etmiştir vegruplardan biri ekstra müfredat aktivitesi olarak yaygın okuma programına dahiledilmiştir. Program akademik yılın ikinci döneminde uygulanmıştır. Grupların okumagelişimleri Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından düzenlenen üçüncü ve dördüncüara sınavların bir parçası olarak verilen okuduğunu anlama testleri yoluyladeğerlendirilmiştir.Çalışmanın sonuçları, deney grubunda yer alan öğrencilerin yaygın okumaprogramı sonunda kontrol grubundakilerden önemli oranlarda daha iyi skorlar eldeettiklerini göstermektedir.Sonuç olarak, çalışma sonunda elde edilen veriler yaygın okumanın İngilizceöğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde olumlu bir etki bıraktığını ortaya çıkarmıştır. The aim of this study is to investigate the effects of extensive reading on readingdevelopment. In particular, the study tries to examine whether reading graded readersextensively have effects on the reading development of EFL students.30 elementary level EFL students enrolled at the School of Foreign Languages(SOFL) at Selçuk University participated in the study. Two groups consisting of 15students were formed at the beginning of the study. Groups were named as controlgroup and experimental group. Both of the groups attended traditional language classesof SOFL and one of the groups, experimental group, was additionally involved in anextensive reading programme as an extra-curricular activity. The programme wasperformed in the second semester of the academic year. Reading comprehensiondevelopment of the groups was assessed via the reading comprehension tests given aspart of the third and fourth mid-term exams set by SOFL.Results of the study indicate that students in the experimental group scoredsignificantly higher than those in the control group at the end of the extensive readingprogramme.Consequently, the data obtained at the end of the study reveal that extensivereading had a positive effect on the reading development of the EFL students.
Collections