Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorKara, Bayram
dc.date.accessioned2020-12-29T15:16:23Z
dc.date.available2020-12-29T15:16:23Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448844
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yaygın okumanın okuma gelişimi üzerindeki etkileriniaraştırmaktır. Çalışma özellikle derecelendirilmiş kitapları yaygın biçimde okumanınİngilizce öğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde etkileri olup olmadığını incelemeyeçalışmaktadır.Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokuluna kayıtlı 30 başlangıç düzeyiİngilizce öğrencisi çalışmada yer almıştır. Çalışma öncesinde 15'er öğrenciden oluşan ikigrup oluşturulmuştur. Gruplar kontrol deney grubu olarak adlandırılmıştır. Her ikigrup Yabancı Diller Yüksek Okulundaki geleneksel dil derslerine devam etmiştir vegruplardan biri ekstra müfredat aktivitesi olarak yaygın okuma programına dahiledilmiştir. Program akademik yılın ikinci döneminde uygulanmıştır. Grupların okumagelişimleri Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından düzenlenen üçüncü ve dördüncüara sınavların bir parçası olarak verilen okuduğunu anlama testleri yoluyladeğerlendirilmiştir.Çalışmanın sonuçları, deney grubunda yer alan öğrencilerin yaygın okumaprogramı sonunda kontrol grubundakilerden önemli oranlarda daha iyi skorlar eldeettiklerini göstermektedir.Sonuç olarak, çalışma sonunda elde edilen veriler yaygın okumanın İngilizceöğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde olumlu bir etki bıraktığını ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of extensive reading on readingdevelopment. In particular, the study tries to examine whether reading graded readersextensively have effects on the reading development of EFL students.30 elementary level EFL students enrolled at the School of Foreign Languages(SOFL) at Selçuk University participated in the study. Two groups consisting of 15students were formed at the beginning of the study. Groups were named as controlgroup and experimental group. Both of the groups attended traditional language classesof SOFL and one of the groups, experimental group, was additionally involved in anextensive reading programme as an extra-curricular activity. The programme wasperformed in the second semester of the academic year. Reading comprehensiondevelopment of the groups was assessed via the reading comprehension tests given aspart of the third and fourth mid-term exams set by SOFL.Results of the study indicate that students in the experimental group scoredsignificantly higher than those in the control group at the end of the extensive readingprogramme.Consequently, the data obtained at the end of the study reveal that extensivereading had a positive effect on the reading development of the EFL students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Affects of extensive reading on reading development
dc.title.alternativeYaygın okumanın okuma gelişimi üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-30
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153809
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189423
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess