İlköğretim 7. sınıf beden eğitimi derslerinde işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performans, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf beden eğitimi öğretiminde, işbirliğine dayalıöğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performanslarına, derseilişkin tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini belirlemektir.Deneysel olarak gerçekleştirilen araştırma, 2005-2006 öğretim yılının birinci yarıyılında,Selçuklu ilçesinde bulunan Özel Konya Esentepe İlköğretim Okulu'nda birbirine denk ikisınıfta öğrenim gören toplam 34 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Sınıfların denklikleri,öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler ve bir önceki yıla ait ders notları ilebelirlenmiştir. Bu sınıflar deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır.Araştırmada deney grubundaki öğrencilere işbirliğine dayalı öğrenim yöntemi (takımoyun-turnuva) etkinlikleri ve çoklu zeka kuramı uygulamalarından oluşan 16 saatlik bir eğitimprogramı uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine de geleneksel öğretimle yine 16 saatlik bireğitim programı uygulanmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla öğrencilere, devinişsel alan gözlem formu vebeden eğitimi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere araştırmanın başında öntest,araştırma sonunda sontest olarak uygulanmıştır. Araştırmadan 8 hafta sonra da gözlemformu, öğrencilere kalıcılık testi olarak uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıştır. Araştırmasonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:1. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiğideney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarınagöre, öğrencilerin voleybol temel becerileri arasında anlamlı fark bulunamamıştır.2. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiğideney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında, öğrencilerin kalıcılıkdüzeylerini ölçmek için yapılan test sonucunda anlamlı fark bulunamamıştır.3. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiğideney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarınagöre, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları arasında, deney grubu lehineanlamlı fark elde edilmiştir. The purpose of this study is to determine the effect of multiple intelligence theory basedon collaborative learning method on students? success, the permanence of their learnedknowledge and their attitudes towards lessons in physical education teaching at 7th grade ofprimary school.This experimental research was conducted on 34 students who attends two equivalentclasses at Private Esentepe Primary School located in the Selçuklu District in the first half of2005-2006 academic year. The equivalence of the classes had been determined by datagathered through interviews with teachers and marks of the previous year. These classeswere named as experimental and control groups.While an educational program with 16 lessons which consists of activities ofcollaborative learning method (team-game-tournament) and applications of multipleintelligence was applied to experimental group, the same educational program with 16lessons was applied to students of control group through traditional educational method in theresearch.Kinetic field observation form and physical education attitude scale was applied to thestudents with the aim of gathering data. At the beginning of the research the scales wereapplied as pre-test and as post-test at the end of the research. The observation form washeld as permanence test 8 weeks after the research.T test was held to analyse the data obtained from research. Results of the research;1. According to pre-test post-test the results of the experimental group to which multipleintelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control groupto which traditional education was applied, no significant difference was found between thebasic volleyball skills.2. According to the results of the test to measure the permanence levels of studentsthere was no significant difference between the experimental group to which multipleintelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control groupto which traditional education was applied.3. According to pre-test post-test the results of the experimental group to which multipleintelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control groupto which traditional education was applied, significant difference in favour of the experimentalgroup was found between the students? attitudes towards physical education lesson
Collections