A comparative study of overcoming the difficulties of reading through multiple intelligence theory in english preparatory classes at school of foreign languages at Selçuk Universty
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma çoklu zeka teorisinin İngilizce okuma derslerine katkısını ve öğrencilerin ilgi ve bölüm çeşitliliğini dikkate alarak onların motivasyonlarını arttırmadaki etkisini içermektedir. Bu çalışmadaki veriler Selçuk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce öğretilen hazırlık sınıflarında çeşitli bölümlerde eğitimine devam edecek olan toplam 40 öğrenci üzerinde ön ve son test içeren uygulamalar yapılarak toplanmıştır. Ve bu testlerde Independent t-testi kullanılmıştır.Birinci bölümde, çalışmanın tarihçesi, problemin açıklanması, çalışmanın amacı ve içeriği, çalışmanın metodu ve sınırlılıkları sunulmuştur.İkinci bölüm, literatür taramasını içerir. Çoklu zeka teorisi ve bu zeka tiplerinin tanımı, okuma teknikleri ve genel olarak eğitim ve bu teori arasındaki bağıntıyı içermektedir.Üçüncü bölüm ise, deneysel çalışma ile ilgili bilgileri içermektedir. Metod, veri analizi ve deneysel çalışmanın yorumlanması da bu bölümde yer almaktadır. Çalışma sonuçları tablolar halinde de verilmektedir.Sonuç bölümünde ise, çalışmanın özeti bulguları ve öneriler sunulmaktadır. Tezin arka tarafında ise çalışma ile ilgili bazı ekler yer almaktadır. This study aims to invetigate how to overcome the difficulties of reading and vocabulary teaching through M.I. (Multiple Intelligences) Theory. This study also aims to show the contribution of M.I. theory to reading lessons and students? motivation. The data have been collected through the implementation of pre and post reading tests to 40 students at prep classes at Selcuk University, School of Foreign Languages.In the first chapter, the background to the study, statementsof the problems, goal and scope of the study, method of the study and limitations are presented.The second chapter includes review of the literature. This port focuses on the definition of ?Multiple Intelligences Theory and Intelligences and ıts importance in teaching reading in prep classes.In the third chapter the information related to experimental study is given. The method, data analysis and interpretation of the tests and experimental study take place in this chapter. Also, the results of the study are given through the interpretation of tables.In ?conclusion? port, the summary and findings of the study and suggestions are presented.
Collections