Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Abdulhamit
dc.contributor.authorSarar, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-29T15:00:38Z
dc.date.available2020-12-29T15:00:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448070
dc.description.abstractBu çalışma çoklu zeka teorisinin İngilizce okuma derslerine katkısını ve öğrencilerin ilgi ve bölüm çeşitliliğini dikkate alarak onların motivasyonlarını arttırmadaki etkisini içermektedir. Bu çalışmadaki veriler Selçuk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce öğretilen hazırlık sınıflarında çeşitli bölümlerde eğitimine devam edecek olan toplam 40 öğrenci üzerinde ön ve son test içeren uygulamalar yapılarak toplanmıştır. Ve bu testlerde Independent t-testi kullanılmıştır.Birinci bölümde, çalışmanın tarihçesi, problemin açıklanması, çalışmanın amacı ve içeriği, çalışmanın metodu ve sınırlılıkları sunulmuştur.İkinci bölüm, literatür taramasını içerir. Çoklu zeka teorisi ve bu zeka tiplerinin tanımı, okuma teknikleri ve genel olarak eğitim ve bu teori arasındaki bağıntıyı içermektedir.Üçüncü bölüm ise, deneysel çalışma ile ilgili bilgileri içermektedir. Metod, veri analizi ve deneysel çalışmanın yorumlanması da bu bölümde yer almaktadır. Çalışma sonuçları tablolar halinde de verilmektedir.Sonuç bölümünde ise, çalışmanın özeti bulguları ve öneriler sunulmaktadır. Tezin arka tarafında ise çalışma ile ilgili bazı ekler yer almaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to invetigate how to overcome the difficulties of reading and vocabulary teaching through M.I. (Multiple Intelligences) Theory. This study also aims to show the contribution of M.I. theory to reading lessons and students? motivation. The data have been collected through the implementation of pre and post reading tests to 40 students at prep classes at Selcuk University, School of Foreign Languages.In the first chapter, the background to the study, statementsof the problems, goal and scope of the study, method of the study and limitations are presented.The second chapter includes review of the literature. This port focuses on the definition of ?Multiple Intelligences Theory and Intelligences and ıts importance in teaching reading in prep classes.In the third chapter the information related to experimental study is given. The method, data analysis and interpretation of the tests and experimental study take place in this chapter. Also, the results of the study are given through the interpretation of tables.In ?conclusion? port, the summary and findings of the study and suggestions are presented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative study of overcoming the difficulties of reading through multiple intelligence theory in english preparatory classes at school of foreign languages at Selçuk Universty
dc.title.alternativeSelçuk üniversitesi yabancı diller yüksekokulunda hazırlık sınıfı öğrencilerinin çoklu zeka teorisi ile okuma zorluklarının aşılmasının karşılaştırılmalı çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid312332
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219152
dc.description.pages401
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess