Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye`de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hayatın hemen hemen her bölümünü etkisi altına alan küreselleşme eğilimi, ekonomik aktivitelerle olan etkileşiminin bir sonucu olarak rekabet cephesinde radikal değişimlere neden olmuş ve meydana gelen değişimler karşısında rekabet avantajı kazanmak isteyen işletmeler için de yapısal değişimi zorunlu kılmıştır. Bu değişim sürecinde işletmelerin rekabet baskısı altında ezilen değil, rekabetin kurallarını değiştiren olmak için sahip oldukları kaynaklar bağlamında ayırtedici yeteneklerini geliştirmeleri ve birincil fonksiyonlarından olan üretim ve pazarlama fonksiyonlarını etkin kılacak stratejiler uygulamaları önem arz etmektedir. Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletmelerin üstün performansında etkili olacağı söylenebilir. Bu bağlamda çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde rekabetin değişen yüzü küreselleşme çerçevesinde açıklanarak işletme yapılarında meydana gelen dönüşüm süreci incelenmiştir. İkinci bölümde kaynak temelli teori kavramına ilişkin teorik bilgiler sunulmuş, üçüncü bölümde bu literatür bilgileri ışığında üretim ve pazarlama stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketler üzerinde yapılan bir saha araştırmasının metedolojisi ve araştırma sonucunda elde edilen bulgular aktarılmıştır. Son bölümde ise analiz bulguları çerçevesinde bir değerlendirme yapılarak, işletme yöneticileri ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur. Today, the tendency of globalisation has got at almost every part of the life, has caused some radical changes on competitive side as a result of the interaction within economic activities and has made the structural change necessary for the enterprises which want to gain competitive advantage in front of the existing changes. In this changing process, it is very important for the enterprises, to implement strategies which make manufacturing and marketing functions- that are the primary functions of the enterprises- efficient and to improve distinctive competencies in the context of their resources in order to be the one who change the rules of competition rather than to be the one who is depressed under the pressure of competition. In the context of resource based theory, it can be said that the strategies of manufacturing and marketing will be effective on the superior performance of the enterprises. In this context, this study consists of five parts.In the first part of the study, the changing face of the competition in the context of the globalisation and the process of transformation in the structures of enterprises have been examined. In the second part, theoric information related to resource based theory has been presented and in the third part, the strategies of manufacturing and marketing have been examnined in the light of this literature knowledge. In the fourth part of the study, the methodology of a field survey conducted on the companies with foreign capital which have operations in Turkey and the findings according to the results of the study have been transfered. And in the final part, an evaluation of the findings in the context of the results of the study has been done and suggestions for the administrators of the enterprises and suggestions for further studies have been presented.
Collections