Show simple item record

dc.contributor.advisorGüleş, Hasan Kürşat
dc.contributor.authorÖzilhan, Derya
dc.date.accessioned2020-12-29T14:50:27Z
dc.date.available2020-12-29T14:50:27Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446808
dc.description.abstractGünümüzde hayatın hemen hemen her bölümünü etkisi altına alan küreselleşme eğilimi, ekonomik aktivitelerle olan etkileşiminin bir sonucu olarak rekabet cephesinde radikal değişimlere neden olmuş ve meydana gelen değişimler karşısında rekabet avantajı kazanmak isteyen işletmeler için de yapısal değişimi zorunlu kılmıştır. Bu değişim sürecinde işletmelerin rekabet baskısı altında ezilen değil, rekabetin kurallarını değiştiren olmak için sahip oldukları kaynaklar bağlamında ayırtedici yeteneklerini geliştirmeleri ve birincil fonksiyonlarından olan üretim ve pazarlama fonksiyonlarını etkin kılacak stratejiler uygulamaları önem arz etmektedir. Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletmelerin üstün performansında etkili olacağı söylenebilir. Bu bağlamda çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde rekabetin değişen yüzü küreselleşme çerçevesinde açıklanarak işletme yapılarında meydana gelen dönüşüm süreci incelenmiştir. İkinci bölümde kaynak temelli teori kavramına ilişkin teorik bilgiler sunulmuş, üçüncü bölümde bu literatür bilgileri ışığında üretim ve pazarlama stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketler üzerinde yapılan bir saha araştırmasının metedolojisi ve araştırma sonucunda elde edilen bulgular aktarılmıştır. Son bölümde ise analiz bulguları çerçevesinde bir değerlendirme yapılarak, işletme yöneticileri ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractToday, the tendency of globalisation has got at almost every part of the life, has caused some radical changes on competitive side as a result of the interaction within economic activities and has made the structural change necessary for the enterprises which want to gain competitive advantage in front of the existing changes. In this changing process, it is very important for the enterprises, to implement strategies which make manufacturing and marketing functions- that are the primary functions of the enterprises- efficient and to improve distinctive competencies in the context of their resources in order to be the one who change the rules of competition rather than to be the one who is depressed under the pressure of competition. In the context of resource based theory, it can be said that the strategies of manufacturing and marketing will be effective on the superior performance of the enterprises. In this context, this study consists of five parts.In the first part of the study, the changing face of the competition in the context of the globalisation and the process of transformation in the structures of enterprises have been examined. In the second part, theoric information related to resource based theory has been presented and in the third part, the strategies of manufacturing and marketing have been examnined in the light of this literature knowledge. In the fourth part of the study, the methodology of a field survey conducted on the companies with foreign capital which have operations in Turkey and the findings according to the results of the study have been transfered. And in the final part, an evaluation of the findings in the context of the results of the study has been done and suggestions for the administrators of the enterprises and suggestions for further studies have been presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye`de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of manufacturing and marketing strategies on the performance of the enterprises in the context of resource based theory: An implementation in the companies with foreign capital which have operations in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmProduction strategies
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmResource based approach
dc.subject.ytmForeign capital enterprises
dc.subject.ytmCompany performance
dc.identifier.yokid374393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid261067
dc.description.pages302
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess