Pazarlama iletişim stratejileri kapsamında destinasyonlarda marka kimliği oluşturma süreci: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde markalaşmış ürünlerin iyi pazarlanması sonucu oluşan ve işletmede olumlu etkiler bırakan markalaşma çabaları, artık turistik bir ürün olarak düşünülen şehirlerde etkisini göstermiş, yerel yönetimlerin çalışma konuları arasında şehir turizmi giderek öne çıkmaya başlamıştır. Ülke pazarlaması ise yerini marka değeri taşıyan şehir pazarlamasına bırakmıştır. Şehirler gerek ulusal gerekse uluslar arası pazarlardan, sadece turizm değil, ticaret, sağlık, eğitim, yatırım gibi alanlarda da daha fazla pay alabilmek için markalaşma çalışmalarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Markanın varoluş amacı ve sunacağı değeri ifade eden ve şehir yönetimince oluşturulup, korunması hedeflenen marka bileşenleri, şehir marka kimliğinin yapı taşlarını oluşturur. Şehir marka kimliği insanlar üzerinde şehrin istenilen algıyı yaratması amacıyla oluşturulmuş en uygun durumu ifade eder. Kimliğin yaratacağı olumlu imaj, şehir pazarlamasında başarının temel unsurudur. Bu çalışmada pazarlama ve pazarlama iletişimi, şehir pazarlaması, marka, marka kimliği konuları kapsamlı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın sonunda yer alan araştırmada, Konya marka kimliğinin geliştirilmesi amacıyla protokolün şehir hakkındaki görüşlerinin belirlenmesine çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama İletişim Stratejileri, Şehir Pazarlaması, Marka, Şehir Markalaşması, Marka Kimliği Today, branding efforts as a result of better marketing of branded products and leaving positive effects in the business, no longer, showed the effects in the cities which has considered as a touristic product, city tourism began to increasingly come forward among study subjects of local governments. Country marketing has replaced by city marketing that has brand value. Cities, not only tourism, trade, health, education, in areas such as investment, have began to focus on branding studies in order to get a greater share from both national and international markets. Brand components that purpose of existence of brand and expressing the value of the offer , created the city administration, protection of the targeted, constitute the building blocks of the city's brand identity. City brand identity expresses the optimal situation has been created in order to create the desired perception in humans. A positive image will be created by identity is the key to success in marketing the city. In this study, marketing and communications, urban marketing, brand, brand identity issues have been dicussed in a comprehensive way. The research located at the end of study, has been studied to determine protocol views on the city in order to develop the brand identity of Konya. Keywords: Marketing Communication Strategies, City Marketing, Branding, Branding Cities, Brand Identity
Collections