Show simple item record

dc.contributor.advisorZerenler, Muammer
dc.contributor.authorCivelek, Ayşen
dc.date.accessioned2020-12-29T14:34:08Z
dc.date.available2020-12-29T14:34:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443689
dc.description.abstractGünümüzde markalaşmış ürünlerin iyi pazarlanması sonucu oluşan ve işletmede olumlu etkiler bırakan markalaşma çabaları, artık turistik bir ürün olarak düşünülen şehirlerde etkisini göstermiş, yerel yönetimlerin çalışma konuları arasında şehir turizmi giderek öne çıkmaya başlamıştır. Ülke pazarlaması ise yerini marka değeri taşıyan şehir pazarlamasına bırakmıştır. Şehirler gerek ulusal gerekse uluslar arası pazarlardan, sadece turizm değil, ticaret, sağlık, eğitim, yatırım gibi alanlarda da daha fazla pay alabilmek için markalaşma çalışmalarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Markanın varoluş amacı ve sunacağı değeri ifade eden ve şehir yönetimince oluşturulup, korunması hedeflenen marka bileşenleri, şehir marka kimliğinin yapı taşlarını oluşturur. Şehir marka kimliği insanlar üzerinde şehrin istenilen algıyı yaratması amacıyla oluşturulmuş en uygun durumu ifade eder. Kimliğin yaratacağı olumlu imaj, şehir pazarlamasında başarının temel unsurudur. Bu çalışmada pazarlama ve pazarlama iletişimi, şehir pazarlaması, marka, marka kimliği konuları kapsamlı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın sonunda yer alan araştırmada, Konya marka kimliğinin geliştirilmesi amacıyla protokolün şehir hakkındaki görüşlerinin belirlenmesine çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama İletişim Stratejileri, Şehir Pazarlaması, Marka, Şehir Markalaşması, Marka Kimliği
dc.description.abstractToday, branding efforts as a result of better marketing of branded products and leaving positive effects in the business, no longer, showed the effects in the cities which has considered as a touristic product, city tourism began to increasingly come forward among study subjects of local governments. Country marketing has replaced by city marketing that has brand value. Cities, not only tourism, trade, health, education, in areas such as investment, have began to focus on branding studies in order to get a greater share from both national and international markets. Brand components that purpose of existence of brand and expressing the value of the offer , created the city administration, protection of the targeted, constitute the building blocks of the city's brand identity. City brand identity expresses the optimal situation has been created in order to create the desired perception in humans. A positive image will be created by identity is the key to success in marketing the city. In this study, marketing and communications, urban marketing, brand, brand identity issues have been dicussed in a comprehensive way. The research located at the end of study, has been studied to determine protocol views on the city in order to develop the brand identity of Konya. Keywords: Marketing Communication Strategies, City Marketing, Branding, Branding Cities, Brand Identityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama iletişim stratejileri kapsamında destinasyonlarda marka kimliği oluşturma süreci: Konya örneği
dc.title.alternativeThe brand identity creation process at destinations within the context of communication strategies on marketing: City of Konya as an example
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmCommunication strategies
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrabd identity
dc.subject.ytmCity marketing
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.identifier.yokid10109579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447981
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess