Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde bir popüler kültür aracı olarak O Ses Türkiye yarışması: Bursa örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçları özellikle geçen yüzyıldaki büyük değişimin ardından ülkelere ya da kültürlere bağlı olmaksızın, insan yaşamında büyük önem taşımakta ve izleyicilerin yaşamında bilimsel araştırmalara konu olan olumlu ve olumsuz değişim ve dönüşümlere neden olmaktadır. Kitle iletişim araçlarının radyonun icadının ardından kaydettiği teknolojik ve yapısal dönüşüm aynı zamanda etki araştırmalarının da ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitle iletişim araçlarının etkileriyle ilgili izleyicileri etkin ve edilgin olarak kabul eden iki ana yaklaşım bulunmaktadır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı da izleyiciyi etkin olarak gören yaklaşımlar içerisinde yer almaktadır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı, izleyicilerin kitle iletişim araçlarıyla olan etkileşim süreçlerine katılımını ele alan psikolojik etki kuramları arasında yer almaktadır. Bu araştırmada, kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi ele alınarak, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı hakkında kuramsal bilgilere yer verilecek ve Türkiye'de yayımlanan O Ses Türkiye adlı TV programı, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı açısından incelenecektir. Especially after the rapid improvement and change that have occurred in the recent century, mass media devices have started to be important and effective on lives of the individuals, independent of the countries or cultures. In addition, they have started to create positive or negative change and transformations, which will be the topics of the future research. Technologic and structural transformation that the mass media devices has experienced after the invention of radio has also caused effect studies to emerge. There are two approaches related to the effects of mass media devices, which put the audience either in an active or a passive position. Usages and saturation approach also puts the audience in an active position. In fact, it is a psychological effect theory which investigates the participation of human-beings to the interaction with mass media devices. In the current study, usages and saturation approach has been investigated theoretically; and `O Ses Türkiye` contest is analyzed, in line with the view.
Collections