Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakoç, Enderhan
dc.contributor.authorErdoğan, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T14:31:12Z
dc.date.available2020-12-29T14:31:12Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/443133
dc.description.abstractKitle iletişim araçları özellikle geçen yüzyıldaki büyük değişimin ardından ülkelere ya da kültürlere bağlı olmaksızın, insan yaşamında büyük önem taşımakta ve izleyicilerin yaşamında bilimsel araştırmalara konu olan olumlu ve olumsuz değişim ve dönüşümlere neden olmaktadır. Kitle iletişim araçlarının radyonun icadının ardından kaydettiği teknolojik ve yapısal dönüşüm aynı zamanda etki araştırmalarının da ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitle iletişim araçlarının etkileriyle ilgili izleyicileri etkin ve edilgin olarak kabul eden iki ana yaklaşım bulunmaktadır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı da izleyiciyi etkin olarak gören yaklaşımlar içerisinde yer almaktadır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı, izleyicilerin kitle iletişim araçlarıyla olan etkileşim süreçlerine katılımını ele alan psikolojik etki kuramları arasında yer almaktadır. Bu araştırmada, kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi ele alınarak, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı hakkında kuramsal bilgilere yer verilecek ve Türkiye'de yayımlanan O Ses Türkiye adlı TV programı, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı açısından incelenecektir.
dc.description.abstractEspecially after the rapid improvement and change that have occurred in the recent century, mass media devices have started to be important and effective on lives of the individuals, independent of the countries or cultures. In addition, they have started to create positive or negative change and transformations, which will be the topics of the future research. Technologic and structural transformation that the mass media devices has experienced after the invention of radio has also caused effect studies to emerge. There are two approaches related to the effects of mass media devices, which put the audience either in an active or a passive position. Usages and saturation approach also puts the audience in an active position. In fact, it is a psychological effect theory which investigates the participation of human-beings to the interaction with mass media devices. In the current study, usages and saturation approach has been investigated theoretically; and `O Ses Türkiye` contest is analyzed, in line with the view.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKullanımlar ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde bir popüler kültür aracı olarak O Ses Türkiye yarışması: Bursa örneği
dc.title.alternativeInvestigating `O Ses Türkiye` contest in the context of mass media usage and approach of saturation: An example from Bursa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-18
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmO Ses Türkiye
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmMusic art
dc.subject.ytmCompetitions
dc.subject.ytmBursa
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTelevision
dc.identifier.yokid10156795
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471228
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess