Türkiye`de turizm sektöründe yaşanan krizlere yönelik uygulanan kamu politikalarının etkinlik analizi (Antalya ili konaklama işletmeleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada son yıllarda yaşanan her türlü krizler ,turizm sektörüne ciddi zararlar vermiş ve sektörün tüm paydaşları büyük zarar etmiştir. Konjonktürel yaşanan bazı krizleri konaklama sektörünün tek başına üstesinden gelmesi mümkün olamamakta ve kamu desteğine ihtiyaç duyulmaktadır.Konaklama işletmeleri faaliyetlerini sürdürebilmek ve meydana gelecek krizleri önleme yada krizleri en az zararla atlatabilmeleri için kamu sektörü ile birlikte koordineli bir çalışma içerisinde krize karşı her an hazırlıklı olunmalıdır.Araştırmanın amacı sık sık krizlerle karşı karşıya kalan Türkiye'de turizm sektörüne yönelik uygulanan kamu politikalarının sektör tarafından ne kadar benimsendiğini ve krizleri çözmekte ve atlatmakta ne kadar etkin olduğunu analiz etmektir. Bu amaçla Antalya ilinde faaliyet gösteren 4 yıldız ve üzerindeki konaklama işletmelerinin temsilcilerine yönelik alan araştırması yapılmıştır.Sonuçta konaklama işletmelerinin hizmet yılı ve oda sayısı değişkenine göre kriz dönemlerinde alınan ve alınması gereken önlemlere ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. In recent years, all kinds of crises in the world have caused serious damage to tourism sector and all the stakeholders of the sector has suffered from great losses. It is not possible for accommodation sector alone to overcome some crisis experienced cyclically and public support is needed. The accommodation establishments should be always prepared for the crises in a coordinated work with the public sector in order to continue their activities, to prevent the crises that will happen or to overcome the crises with the least damage.The aim of the research is to analyze to what extend the public policies applied concerning the tourism sector are adopted by the sector and how effective they are in resolving and overcoming crises in Turkey where crises are often confronted. For this purpose, a field study was conducted on the representatives of the 4 and more star accommodation establishments operating in the province of Antalya.As a result, according to the service year and room number variables of accomodation establishments, significant differences have been determined between their attitudes in terms of the measures taken and to be taken within the periods of crises.
Collections