Browsing TEZLER by Subject "Sahne ve Görüntü Sanatları"
Now showing items 1-20 of 93
-
1895`ten 1950`lere Dünyada ve Türkiye`de sinema politikaları ve yansımaları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-30)Sinema, bazen yapıcı bazen yıkıcıdır. Bazen eğitici ve öğretici bazen de yaşanılan hayatın gerçek yüzünü örtüp kitleleri uyuşturabilen bir güçtür. Hem önemli bir sanat dalı hem de tehlikeli bir propaganda silahıdır. Sahip ... -
1960`lardan günümüze Türk sinemasında kentleşmenin mizah anlayışına yansıması
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-26)Sanat dallarından biri olan sinema sadece sanat dalı değildir bunun dışında pek çok işlev üstelenmektedir. Kuşkusuz toplumun aynası olması bu işlevlerinden birisidir. Bir insan ürünü olması ve filmlerin çekildiği dönemin ... -
1969-1973 yılları arası Türk filmlerinin mitolojik ve göstergebilimsel çözümlemesi: Tarkan filmi örneği
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sinema sanatını anlamak için Türk Sinema tarihinin doğuşunu, gelişme evrelerini, Türk toplumunun siyasi ve ekonomik yapısını, Türk sinemasında düşünce oluşumlarını ve dönem yönetmenlerini bilmek gerekmektedir. Türk sinemasında ... -
1970'ler dönemi Türk sinemasında ideoloji ve mitoloji: Tarkan filmleri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Kültürel ürünler, onu üreten toplumlardan bağımsız kabul edilemez. Dolayısıyla 1970'ler Türkiye'sine bakacak olursak; ekonomik çöküş, siyasi istikrarsızlık ve toplumsal kaos ortamı, sinemayı da etkilemiştir. Hâl ... -
1990 sonrası Türk sinemasında film dilinin kullanımı
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Sinema, eğlence ve eğitim aracı olmasının yanında bütün dünyayı büyüsü içine alan bir sanattır. Zamanla diğer sanatlarla etkileşim içine girse de hiçbir sanat sinema kadar geniş kitleleri etkisi altına almamıştır. ... -
1990 sonrası Türk sinemasında gerçekçilik
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya sinemasına damgasını vuran akımlara bakıldığında, en kalıcı ve başarılı akımların gerçekçilik temeli üzerine inşa edilenler olduğu görülmektedir; Sovyet Toplumsal Gerçekçiliği, Şairane Gerçekçilik, Belge Okulu, Özgür ... -
2000 sonrası politik Türk sinemasında zaman-mekân olgusu
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-28)Her dönemde gerçekleşen siyasal, toplumsal ve kültürel değişimler sinemayı da etkilemektedir. Sinematografın ayrılmaz bir parçası olan zaman-mekânın kullanımı da yaşanan gelişmeler ve değişimlere paralel olarak çok katmanlı ... -
2000 sonrası Türk sineması`nda taşrada aile: Atalay Taşdiken sineması üzerine bir inceleme
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-20)Tarihsel süreçteki gelişmelerle birlikte değişen toplum, sinema filmlerine de bu haliyle yansımıştır. Toplumun en temel birimi olan aile kurumu ise, toplumsal gelişmelerden etkilenerek köklü değişimler göstermiştir. ... -
2000 sonrası Türk sinemasında dini ögelerin incelenmesi: Girdap film örneği
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-28)Sinema ve din arasındaki ilişki, sinemanın icadından günümüze kadar etkisini hiçbir zaman kaybetmemiştir. Türk Sineması ve Din ilişkisi üzerine yaptığımız bu çalışmada: Sinemanın Türkiye'ye geldiği tarihten günümüze ... -
41 Türk filminde folklorik unsurlar
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Absürd tiyatro ve Edward Albee`nin Hayvanat Bahçesi isimli oyununa bakış
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Ahmet Adnan Saygun`un Özsoy operasının incelenmesi, Reji çalışması ve sahnelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Ahmet Adnan SAYGUN'un `Özsoy` operasını incelemek ve bu operanınreji defterini oluşturmak amacıyla hazırlanmıştır.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır;Birinci bölümde, Türk operasının tarihçesi, Türkiye ... -
Ahmet Adnan Saygun`un Taş Bebek operası`nın incelenmesi ve reji çalışması
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Ahmet Adnan SAYGUN'un TAŞ BEBEK operasını incelemek ve bu operanın reji defterini oluşturmak amacıyla hazırlanmıştır.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır;Birinci bölümde, Türk operasının tarihçesi, Türkiye ... -
Aktivist fotoğrafın kadın hakları faaliyetlerinde kullanımı: Fotoğraf üretiminde aktivizmi benimseyen fotoğrafçılarla derinlemesine görüşme
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışma, toplumsal hareketlerin bir parçası olan aktivist faaliyetlerin kitlelere ulaşmasında fotoğrafın etkisini ve gücünü tartışmaktadır. Aktivist fotoğrafın bireyler ya da sivil toplum kuruluşları tarafından nasıl ... -
Albert Camus ve Fydor M. Dostoyevski arasındaki düşünsel farklılıklar ve bu farklılıkların Zeki Demirkubuz filmlerindeki etkileri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, ilk filmini 1997 yılında çeken Zeki Demirkubuz filmlerinin felsefi söylemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu söylemi, Albert Camus ve Fydor M. Dostoyevski ile Demirkubuz arasındaki ilişki oluşturmaktadır. Bu ... -
?Ana Hanım Kız Hanım? adlı oyunun reji analizi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ana hanım kız hanım adlı bu oyunun sahneye konma aşamasında sahnenin üstündeki oynanan oyunun yani seyirci tarafından izlenen ve süresi sadece iki saat süren oyunun masa arkası diye tabir ettiğimiz aşamasının tamamı bu ... -
Auteur teorisi çerçevesinde Semih Kaplanoğlu filmlerinin analizi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-26)Auteur teori, sinema araştırmalarında en çok başvurulan eleştiri yöntemlerinden bir tanesidir. Üzerine yapılan tartışmalar hala devam etmektedir. Diğer taraftan bir yönetmenin filmleri arasındaki bütünlüğü ve bağlantıları ... -
Azerbaycan sinemasında sovyet ideolojik propagandası
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-16)Günümüzde sinema en popüler sanat dallarından birisi konumundadır. Görsel bir sanat dalı olan sinema gerçeklerin aynası durumundadır. Bu bağlamda sinema toplumla ve siyasetle bir ilişki içerisindedir. Hâkimiyeti elinde ... -
Belgesel sinema üzerine sözlü tarih uygulamaları: Göç belgeselleri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-06)Kameranın ilk kayda girişinden itibaren kitleleri kendisine çekmeyi başaran görsel dünyası sinema ilk yıllarında çekiciliğini kanıtlamıştır. Görselliğin ilk kez perdeye yansıtılması insanların oldukça ilgisini çekmiş, ... -
Belgesel sinemada bakış açısı ve anlatıcı
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, bir anlatı biçimi olan belgesel sinemada bakış açısı ve anlatıcı kavramlarının karşılığı incelenmektedir. Anlatı metninin omurgasını oluşturan kişi, mekan ve zaman gibi unsurların olay örgüsüne dönüşmesi, ...