Now showing items 1-14 of 14

    • Anadolu coğrafyasında `hayat ağacı` motifi, tasarım özellikleri ve özgün yorumlamalar 

      Pala Yavuzyiğit, Zehra (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      Anadolu Coğrafyasında `Hayat Ağacı Motifi`, Tasarım Özellikleri ve Özgün Yorumlamalar konulu bu çalışmada Türk süsleme sanatlarında yoğun olarak kullanılan ve temel motiflerden biri olan hayat ağacı motifi üzerinde ...
    • Anadolu`da geleneksel boncuk süslemeli kadın baş aksesuarları 

      Keskin, Hülya (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Anadolu' da Geleneksel Boncuk Süslemeli Kadın Baş Aksesuarları? konulu bu araştırmada; süslemesinde kum boncuk kullanılan geleneksel kadın başlıkları incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma ile 11 ilin başlıklarından ...
    • Bir halk sanatı olan camaltı resim ve günümüz örneklerinde gözlenen temalar 

      Baysal, Meryemana (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `'Bir Halk Sanatı Olan Camaltı Resim ve Günümüz Örneklerinde Gözlenen Temalar'' tez konusu seçilip öneri olarak verildiği sırada yapılan literatür taraması sonucunda camaltı resim sanatının araştırılmamış ...
    • Cumhuriyet Dönemi Türk seramik sanatçıları ve eserlerinden örnekler 

      Karaman, Gamze (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türk seramik tarihi, geçmişten günümüze kadar çok zengin bir kültürel birikime sahiptir. Bu kültürel birikim Orta Asya'dan günümüze kadar uzanması ile geleneksel Türk seramiğinin bugünkü oluşumuna, büyük katkı ...
    • Çağdaş takı tasarımında alternatif malzeme kullanımı ve tasarım sürecine etkileri 

      Duru, Oya (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-22)
      Takının kavramsal anlamı açısından da önemli değişimlerin yaşandığı 1950'ler ve 1960'lı yıllar sanatsal faaliyetlerin arttığı çok yönlü tasarımcıların yetiştiği dönemlerdir. Bu bağlamda takı tasarımı alanında ...
    • Çevre grafiği kapsamında bilgilendirme tasarımı (Sinop İli önerisi) 

      Topakli, Asim (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-20)
      Bu araştırmanın amacı, şehrin kimliğine, insanların beğeni ve algı düzeylerine uygun, tüm toplumlar tarafından kullanılabilir (evrensel), bireylerin işlerini daha çok kolaylaştıracak tasarımlar yapılmasına katkıda bulunmak, ...
    • Geleneksel camaltı resimlerinde gözlenen figürler ve tasarım özellikleri 

      Alemdar, Asuman (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-01)
      Anadolu halk el sanatları içerisinde bugüne kadar fazla tanınmamış ve az sayıda yazılı kaynaklarla konu edilen camaltı resim sanatı, Türk El Sanatları ve Türk Halk Bilimi içerisinde gerek motif gerekse sembolik değer ...
    • Geleneksel yazmacılık sanatı ve kullanılan motifler 

      Aktürk, Mehmet (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Dünya tarihinde tekstil sanatlarının tam olarak nerede ve ne zaman başladığına dair bilgiler kesin değildir. Bir yüzey süsleme tekniği olan geleneksel kumaş baskı sanatları dünya sanat tarihinde yer edinmiş ve ülkemizde ...
    • Günümüz Konya`sında yaşayan bazı sanatlar ağaç işleri, toprak işleri, taş işleri, tespihçilik, kitap sanatları 

      Nas, Emine (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Günümüz Konya'sında Yaşayan Bazı Sanatlar? konulu bu çalışmada; hammaddesiağaç, toprak, taş ve kağıt olan el sanatları incelenmeye çalışılmıştır. Bunlar; kündekâri işçiliği,rahle yapımı, at arabası yapımı ve boyacılığı, ...
    • İstanbul`da dekoratif ürünlerde deri kullanımı ve ürün örnekleri 

      Ceyhan, Yeşim (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?İstanbul'da Dekoratif Ürünlerde Deri Kullanımı ve Ürün Örnekleri? konulu çalışmada İstanbul'da hammaddesi deri olan dekoratif ürünler Yüksek Lisans tez konusu kapsamında hazırlanmaya çalışılmıştır. Araştırmaya ...
    • Maraş abasının kalıp ve motif özellikleri 

      Keleş, Emine (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Belirli bir dönemin kültür taĢıyıcılığını yapan MaraĢ abasının, tarihiyle, zenginmotifleriyle, tekniğiyle araĢtırılmaya değer olduğu düĢünülmüĢtür.Seçilen araĢtırma konusu ile KahramanmaraĢ ilinde bulunan MaraĢ abaları ...
    • Osmanlı minyatür sanatı içerisinde Nakkaş Levni uslubunda kadın figürleri ve günümüz sanat anlayışında yenilik arayışları 

      Enveroğlu, Zerrin (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-12)
      Sanat tarihine bakarsak, hiçbir şeyin yoktan var olmadığını, hiçbir sanat etkinliği veyönelişinin hiçbir şeyden etkilenmeksizin, kendiliğinden ortaya çıkmadığını görüyoruz.Genellikle sanatçılar, daha önceden var olan başka ...
    • Türk camaltı resimlerinde görülen tasvirler 

      Yilmaz Akgün, Fatoş (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-31)
      Camaltı resim, cam levha üzerine yağlı boya, suluboya, akrilik, guaş boya ile elle ve kimi zaman kalıp kullanarak, resimlerin camın arka yüzüne tersten yapılmasıyla oluşan geleneksel bir halk sanatıdır. Kültürel öğeleri ...
    • Türk süsleme sanatlarında kuş figürü ve Büyük Selçuklu Dönemi seramik yorumları 

      Koyuncu, Murat (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-15)
      İnanç ve sosyal yaşantılarının etsisiyle şekillenen hayvan üslubu Türk toplumlarının kültür yapısını oluşturmuştur. Hayvan üslubunun en önemli öğelerinden olan kuşlar, uçabildikleri için, tanrı ile ilişkilendirilmiş buna ...