Trabzon 5 nolu sağlık ocağı bölgesindeki Fatih İlkokulu 5. sınıf öğrencilerinde bağırsak parazitleri konusunda Katılımlı Eğitim Yöntemi` nin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Epidemiyolojik Özellikler; Araştırma Eylül 1993-Şubat 1994 tarihleri arasında Kohort tipi bir araştırma olarak Trabzon ili 5 No'lu Sağlık Ocağı bölgesinde yapılmış, basit rastgele örnekleme ile seçilen 150 öğrencide bağırsak parazitlerine bakılmıştır. Parazit tesbit edilenler tedavi edildikten sonra 50 ' şer kişilik 3 gruba ayrılmışlardır. Gruplardan ikisine önceden hazırlanan broşürler dağıtılmış ilaveten bir gruba grup katılımının sağlandığı eğitim programı, diğerine konferans 1 ' er ay aralıklarla 6 ay süresince uygulanmıştır, üçüncü grup kontrol grubu olarak kabul edilmiştir. Altı ay sonunda değişik eğitim yöntemi uygulanan bu üç grup eğitim yöntemleri açısından kıyaslanmışlardır. Amacı: Parazitoz insidansı konusunda eğitim yöntemlerini karşılaştırmak ve eğitim çalışmalarına baz oluşturmak. Sonuçlar: Grup katılımı ile eğitim uygulanan grupta parazitoz insidansı (%4.0), konferans uygulananlarda birinci gruba göre daha çok (%20.0); kontrol grubunda ise oldukça yüksek oranda (%28.0) parazitoz saptanmıştır. üç grup arasında parazitoz yönünden anlamlı fark bulunmuştur (p<0.01). Grup katılımı ile eğitim uygulanan grup ile konferans ile eğitim uygulanan grup arasında ve kontrol grubu arasında parazitoz yönünden anlamlı farklılıklar mevcut iken (p<0.05 p<0.01) konferans ile eğitim verilen grup ile kontrol grubu arasında fark bulunamamıştır (p>0.05). Epidemiological features: This study which is a cohort type and simple-random investigation was performed in 150 primary school students for the examination of intestinal parasites in the are a related to the health Center 5 in Trabzon, in the between September 1993 and February 1994. Parasite positive students were in to 3 egial groups after medical treatment. One of these group was given an education program and the second was given a conference for 6 months. In addition to these brochures were distributed to them. The third group was chosen as a control group. After 6 month these 3 groups were compared about their own education. Aim: To compare the different education programs about the parasitosis insidence and to form a base for the educat i on programs. Results: The insidence for the education program with the joining of the groups is %4.0; in the group that is given conferences is %20; in the control group is S528.Ö. A meaningful difference was found between the three groups l'p<0.0İ). Though there is a meaningful difference between the education program with the group joinment and the given cof erence or the control group (p<0.05, p<0.01), no meaningful difference can be found between the conference group or control group (p>0.05). Key Words: Intestinal parasitic and education.
Collections