Show simple item record

dc.contributor.advisorBeşer, Erdal
dc.contributor.authorKaradeniz, Havva
dc.date.accessioned2020-12-29T14:09:55Z
dc.date.available2020-12-29T14:09:55Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439455
dc.description.abstractEpidemiyolojik Özellikler; Araştırma Eylül 1993-Şubat 1994 tarihleri arasında Kohort tipi bir araştırma olarak Trabzon ili 5 No'lu Sağlık Ocağı bölgesinde yapılmış, basit rastgele örnekleme ile seçilen 150 öğrencide bağırsak parazitlerine bakılmıştır. Parazit tesbit edilenler tedavi edildikten sonra 50 ' şer kişilik 3 gruba ayrılmışlardır. Gruplardan ikisine önceden hazırlanan broşürler dağıtılmış ilaveten bir gruba grup katılımının sağlandığı eğitim programı, diğerine konferans 1 ' er ay aralıklarla 6 ay süresince uygulanmıştır, üçüncü grup kontrol grubu olarak kabul edilmiştir. Altı ay sonunda değişik eğitim yöntemi uygulanan bu üç grup eğitim yöntemleri açısından kıyaslanmışlardır. Amacı: Parazitoz insidansı konusunda eğitim yöntemlerini karşılaştırmak ve eğitim çalışmalarına baz oluşturmak. Sonuçlar: Grup katılımı ile eğitim uygulanan grupta parazitoz insidansı (%4.0), konferans uygulananlarda birinci gruba göre daha çok (%20.0); kontrol grubunda ise oldukça yüksek oranda (%28.0) parazitoz saptanmıştır. üç grup arasında parazitoz yönünden anlamlı fark bulunmuştur (p<0.01). Grup katılımı ile eğitim uygulanan grup ile konferans ile eğitim uygulanan grup arasında ve kontrol grubu arasında parazitoz yönünden anlamlı farklılıklar mevcut iken (p<0.05 p<0.01) konferans ile eğitim verilen grup ile kontrol grubu arasında fark bulunamamıştır (p>0.05).
dc.description.abstractEpidemiological features: This study which is a cohort type and simple-random investigation was performed in 150 primary school students for the examination of intestinal parasites in the are a related to the health Center 5 in Trabzon, in the between September 1993 and February 1994. Parasite positive students were in to 3 egial groups after medical treatment. One of these group was given an education program and the second was given a conference for 6 months. In addition to these brochures were distributed to them. The third group was chosen as a control group. After 6 month these 3 groups were compared about their own education. Aim: To compare the different education programs about the parasitosis insidence and to form a base for the educat i on programs. Results: The insidence for the education program with the joining of the groups is %4.0; in the group that is given conferences is %20; in the control group is S528.Ö. A meaningful difference was found between the three groups l'p<0.0İ). Though there is a meaningful difference between the education program with the group joinment and the given cof erence or the control group (p<0.05, p<0.01), no meaningful difference can be found between the conference group or control group (p>0.05). Key Words: Intestinal parasitic and education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleTrabzon 5 nolu sağlık ocağı bölgesindeki Fatih İlkokulu 5. sınıf öğrencilerinde bağırsak parazitleri konusunda Katılımlı Eğitim Yöntemi` nin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmGastrointestinal diseases
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmParasitic diseases
dc.subject.ytmParasites
dc.identifier.yokid32595
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32595
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess